Companii

ZF Ecosistemul Marketplace. Kubilay Kocak, Prestige Transilvania, producător local de mobilă: Piaţa mobilei a resimţit o scădere a cererii

Autor: Miruna Diaconu

08.02.2022, 00:05 257

Kubilay Kocak este un antreprenor care deţine o firmă de producţie de mobilă în judeţul Cluj numită Prestige Transilvania, însă şi-a dorit să mizeze mai mult pe partea de online, aşa că a decis să deschidă o firmă care să fie orientată doar pe vânzările online. În 2018, el a înfiinţat Home Furniture, care are ca scop comercializarea produselor în online.

Kubilay Kocak, proprietarul companiei Home Furniture, spune că vânzările de mobilă din online au înregistrat o scădere anul trecut faţă de anul 2020, când cifrele pentru segmenul online aproape că s-au dublat. Scăderea vânzărilor însă se resimte la nivelul întregii pieţe.

„În 2021 a fost o micşorare a vânzărilor la nivelul întregii pieţe, online-ul, offline-ul şi exporturile au scăzut anul trecut. Vânzările din online s-au redus cam cu 10-15% faţă de 2020“, spune Kubilay Kocak în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

Antreprenorul are o experienţă de peste 25 de ani în domeniul producţiei de mobilă. În 1996, Kubilay Kocak şi-a deschis prima companie în Turcia, însă în 2002 a venit în România şi a înfiinţat Prestige Transilvania, un producător local de mobilă tapiţată şi saltele. În 2018, antreprenorul a luat decizia de a-şi extinde activitatea şi în online şi a deschis compania Home Furniture, care are domeniu de activitate comercializarea produselor în online. Antreprenorul produce mobilă în judeţul Cluj şi are trei canale de vânzare, online, offline şi export.

„Nu avem magazine proprii pentru că am vrut să dezvoltăm mai mult partea de online, în offline clienţii noştri sunt magazinele de mobilă şi câteva hipermarketuri care vând mobilă şi saltele.“

Capacitatea de producţie este de circa 5.000 de saltele pe lună şi în jur de 1.500 de canapele, însă antreprenorul îşi doreşte să crească această capacitate, dar forţa de muncă reprezintă o mare provocare care îi pune în aşteptare planurile. „În ultimii ani, forţa de muncă reprezintă o mare problemă, este o pierdere la nivel naţional. Se simte această lipsă de la an la an, trebuie găsită o soluţie, dacă nu putem să îi oprim pe cei care pleacă, trebuie măcar să aducem din altă parte“, explică el.

Kubilay Kocak precizează faptul că vrea să aducă forţă de muncă din străinătate. Până în prezent, antreprenorul a adus câţiva oameni calificaţi din Turcia, însă e nevoie de un număr mare de oameni pentru a putea face faţă provocărilor, dar importul masiv de forţă de muncă din Turcia nu este rentabil, tocmai de aceea se uită mai atent către zona asiatică.

„Avem 140 de angajaţi, dar am avut şi 270 de oameni, zi de zi am pierdut angajaţi, care au ales să plece în afara ţării. Automatizarea ar putea fi o soluţie, dar sunt anumite procese care nu permit acest lucru, deci e nevoie de oameni.“

Produsele Home Furniture sunt listate pe platforma eMag Markeplace atât în România, cât şi în Bulgaria, iar în curând vor intra şi pe piaţa din Ungaria.

„Piaţa locală este mult mai mare şi mai puternică faţă de Bulgaria, eMag-ul este foarte cunoscut în România, dar în scurt timp sigur o să crească şi în Bulgaria şi Ungaria.“

Home Furniture are circa 450 de produse, iar anul acesta antreprenorul plănuieşte să crească portofoliul cu încă 150 de articole. De asemenea, planul pentru anul acesta vizează şi o majorare a cifrei de afaceri cu circa 20-25%, mare parte datorându-se vânzărilor mai mari din online.

În 2019, segmentul online a reprezentat 20% din afacerile lui Kubilay Kocak, însă anul ce a urmat a adus o dublare a acestui procent. Anul trecut, vânzările din online au scăzut, fiind în jur de 25-30% din cifra de afaceri la nivelul companiilor antreprenorului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO