♦ Continuăm expansiunea în ţară prin investiţii greenfield.
Şerban Semeniuc, legal & corporate affairs director la Regina Maria, unul dintre cei mai mari jucători din piaţă, spune că reţeaua de sănătate a invesit în tehnologie iar chirurgia robotică trebuie să fie punctul la care toate spitalele să ajungă. „Am investit în tehnologie, ce vedem acum ca trend este că chirurgia robotică este punctul la care toate spitalele performante trebuie să ajungă. Noi am pus chirurgie robotică în toate spitalele din ţară la acest moment. Avem şase roboţi Da Vinci“, a declarat el la summitul ZF Health & Pharma 2024.
Datele din piaţă arată că în România sunt în total 18 roboţi DaVinci şi vor mai fi instalaţi încă doi roboţi în perioada următoare, cererea fiind în creştere în sectorul privat de sănătate.
În România se realizează 8000 de operaţii minim invazive, dintre care aproape 2.000 sunt cu robotul DaVinci. Chirurgia robotică este deja un standard în majoritatea ţărilor din Europa iar în ţările cu program de rambursare numărul de operaţii este mai mare
El a mai precizat că pacienţii îşi doresc clinici mari, care să ofere toate serviciile medicale, unde să rezolve tot ce au de rezolvat, de aceea reţeaua a dezvoltat clinici mari, cu 30-40 de cabinete.
„Vom continua să finalizăm clinica mare Pallady din Bucureşti, continuăm expansiunea în ţară prin investiţii greenfield programate, am finalizat extinderea spitalului din Braşov şi ne apucăm de extinderea spitalului din Timişoara, un spital ce va depăşi 10.000 de mp“.
În zona de provocări el spune că sunt două mari provocări, una ce ţine de resursa umană şi aici compania a găsit o soluţie prin internalizarea sesiunilor de training şi educaţia medicilor şi a personalului mediu medical dar şi prin atragerea de studenţi şi rezidenţi în secţiile clinice.
A doua provocare ţine de relaţia cu Casa de Sănătate, cu care îşi doreşte o mai bună colaboare, „să ştim la ce se gândeşte CNAS, cum se uită la nevoia de servicii pe care o intuieşte, să avem predictibilitate spre nevoia de investiţii. Predictibilitatea se poate rezolva prin transparenţa informaţiilor astfel încât un jucător să investească acolo unde este nevoie“.
El a mai precizat că trebuie promovată educaţia şi calitatea în sănătate, iar calitatea înseamnă mai multe lucruri, că actul medical a fost complet.
Mai mult, Semeniuc a mai precizat că feedbackul pacienţilor din cadrul reţelei este transparent, sunt peste 800.000 de calificative primite de la pacienţi pentru medicii din cadrul reţelei.
„Clientul nostru, angajatorul oamenilor, vrea să ofere alternative, nu se uită la performanţa sistemului public, ci se uită la nivelul de satisfacţie al angajatului şi la nivelul de satisfacţie al relaţiei pe care o are cu noi. 98% din clienţii noştri persoane juridice ne sunt loiali de mulţi ani, acesta este gradul de retenţie. Nu este o concurenţă cu zona publică“.
Reţeaua a ajuns la 800.000 de abonamente iar reprezentantul companiei spune că acestea nu mai sunt un instrument elitist al corporaţiilor, ci că aproape jumătate din abonaţi nu sunt lucrători Tesa, ci blue collar, angajaţi din întreprinderi, din producţie, care duc în spate economia.
„Abonamentul nu mai este un instrument elitist şi nu se mai adresează doar unei singure categorii. Abonatul vine mai des, îşi fac singur prevenţia, are acces, la noi în reţea economiseşte în jur de 3.500 de lei pe an. Fiecare abonat vede care este nivelul de economisire la care a ajuns“.
Piaţa serviciilor medicale private a continuat să crească iar marii jucători privaţi au alocat bugete semnificative în dezvoltarea organică dar şi în extinderea prin achiziţii, un sector foarte efervescent.