Poziţionarea geografică a României reprezintă un avantaj unic pentru industria locală de outsourcing, unul care poate fi valorificat mai bine, susţine Francesca Postalache, vicepreşedinte al Asociaţiei Business Service Leaders în România (ABSL) şi partener la PwC România.
„Unicul avantaj competitiv al României nu mai este costul salarial mic. Ce face diferenţa este că România este a doua ţara cea mai mare în Europa Centrală şi de Est după Polonia. Nivelul de educaţie al populaţiei din România este avansat comparativ cu alte ţări, oamenii sunt deschişi să înveţe lucruri noi. Poziţionarea geografică a României în centrul Europei astfel încât să deserveşti şi pieţele din America, şi din Asia este un avantaj foarte mare şi ar trebui să vedem cum am putea să valorificăm acest fus orar mai mult ca ţară”, a spus ea în cadrul evenimentului ZF HR Conference 2024.
Industria de outsourcing din România a continuat să crească în 2024, chiar dacă sectorul IT s-a confruntat cu mai multă presiune anul acesta.