Companii

ZF Investiţi în România! Dan Drăghici, Grupul Drăghici Dental: Fondurile de la Casa de Asigurări pentru servicii stomatologie sunt infime, în medie vorbim de 2.000-3.000 de lei pe lună. Cât pot ajunge aceşti bani?

Un proiect ZF şi CEC Bank

Autor: Alex Ciutacu

21.12.2022, 00:06 370

Noul laborator de tehnică dentară din parcul industrial Miroslava ar putea deveni functional în următoarele luni.

Fondurile disponibile de la Casa de Asi­gurări de Sănătate pentru decontarea ser­viciilor stomatologice accesate de populaţie sunt încă la un nivel redus, de circa 2-3.000 de lei pe lună, a explicat Dan Drăghici, fonda­torul grupului Drăghici Dental, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în par­teneriat cu CEC Bank.

„Din păcate, decontările în stomatologie sunt la un nivel foarte redus, ele cresc, dar cu viteză foarte mică. Lucrăm cu Casa de Asi­gurări, tratăm destul de mulţi copii, pentru ei facem chestia asta. Nu este un contract atractiv din punctul nostru de vedere, dar o facem pentru că este mai mult decât nimic. Şi pentru a nu refuza pacienţi încercăm să acoperim din zona asta. Dar sunt infime, o medie este între 2.000-2.500 de lei pe lună. Cât pot ajunge aceşti bani?“.

De aceea, programările pe banii de la stat funcţionează cu o listă de aşteptare, întrucât banii se termină destul de repede. Antreprenorul spune că există un progres, însă acesta este prea lent.

„Eu sunt înscris în PALMED (Patro­na­tul Furnizorilor de Servicii Medicale Private) şi încercăm prin această asociaţie să intrăm la cei care trebuie să răspundă şi să facă ceva. Din păcate, răspunsul este acelaşi: nu sunt destui bani. Din probleme stomatologice încă nu se moare foarte repede şi cumva sunt alte priorităţi, vedeţi cum arată spitalele. Cred că încet-încet, după rezolvarea acelor priorităţi se vor gândi şi la zona de stomatologie. De la an la an suma creşte, puţin, dar creşte.“

Acum 3-4 ani cred că era undeva la 800 de lei pe lună, acum vorbim de 2.500 de lei pe lună. Este o speranţă“.

În paralel continuă să crească piaţa serviciilor stomatologice oferite ca beneficiu de marile companii din ţară, însă nevoia de acces la această latură a serviciilor de sănătate nu se poate baza doar pe corporaţii.

„Creşte zona de abonamente private ale corporaţiilor. Corporaţiile stau şi încearcă să suplinească această lipsă a asigurărilor şi cumva cred că va creşte apetitul lor spre a face abonamente angajaţilor. Evident, face parte din zona de beneficii, cum e în IT unde nu ştiu ce să le mai dea angajaţilor să rămână“.

Situaţia arată diferit în Europa, în funcţie de piaţă, iar Drăghici spune că cele mai bune pieţe cu asigurări medicale sunt Franţa şi Angalia, urmate de Germania. Astfel, fiecare ţară are specificul ei.

„Dacă în Franţa 90% din serviciile stomatologice sunt decontate de stat şi s-a făcut o relaţie foarte bună între medicul dentist şi pacient, nu putem spune acelaşi lucru despre Italia, unde medicina dentară este 90% privată, costurile sunt foarte mari, iar pacienii sunt ca în România, ajung să îşi facă dinţii în funcţie de nevoi şi de posibilităţi“.

Grupul Drăghici Dental este format dintr-un laborator de tehnică dentară, un lanţ de clinici stomatologice sub brandul Junior & Family Dental Center, respectiv firma Safra Dental Club, specializată pe import, distribuţie şi pe organizarea de conferinţe de specialitate. Lanţul de clinici înseamnă patru unităţi proprii în Iaşi, Bucureşti şi Timişoara, respectiv alte două clinici partenere în Bacău şi Iaşi.

Pentru activitatea de tehnică dentară, antreprenorul este pe ultima sută de metri cu prima etapă dintr-un proiect de investiţii care se va concretiza printr-un laborator de tehnică dentară de amploare, cu o suprafaţă de 3.000 mp, situat în parcul industrial Miroslava din judeţul Iaşi.

„Cred că va fi cel mai mare laborator de tehnică dentară din Europa ca nivel de spaţiu. Investiţia a început în martie, sper să punem tâmplăria în decembrie şi în ianuarie să lucrăm la interioare, astfel încât în februarie să ne mutăm. Am împărţit investiţia în două, terminăm o primă arte de 2.000 mp în care ne mutăm imediat, iar ceilalţi 1.000 mp îi vom ridica în funcţie de nevoi şi de necesităţi“.

Investiţia totală depăşeşte 2,2 milioane de euro, iar noul laborator va permite o multiplicare a capacităţii de producţie. Deja anul viitor compania îşi propune să producă de două ori mai multe lucrări de tehnică dentară.

„Dacă acum trei ani noi ne gândeam la o fabrică, acum a evoluat atât de mult tehnica dentară încât va fi ca un spaţiu de birouri. Din ce în ce mai mulţi tehnicieni lucrează pe software, vom avea o sală a maşinilor pentru producţie, dar în rest vor fi ca nişte birouri“.

Un procent de 10% din veniturile laboratorului de tehnică dentară vin din 4-5 ţări europene în care livrează Drăghici Dental, iar în prezent antreprenorul călătoreşte în Franţa, Italia şi Grecia pentru a stabili relaţii cu parteneri din acele pieţe.

Grupul de firme Drăghici Dental a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de circa 2,4 mil. euro, iar în 2022 estimează că va atinge borna de 3 mil. euro, în contextul în care laboratorul de tehnică dentară a înregistrat o creştere de circa 30%, iar lanţul de clinici stomatologice a înregistrat o creştere de circa 20%. Compania are aproximativ 140 de angajaţi şi 70-80 de colaboratori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO