Companii

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Szabolcs Nemes, Roland Berger România: Piaţa locală trece în 2024 de 50.000 de maşini electrice înmatriculate. Reţeaua de încărcare s-a dezvoltat într-un ritm accelerat

Autor: Bogdan Alecu

24.07.2024, 00:06 98

România a urcat 5 poziţii, până pe locul 20, cu 46 de puncte din 100, în cea de-a 5-a ediţie a stu­diului „EV Charging Index“ realizat de Roland Berger. 2023 a marcat un nou record pentru vânzările de maşini electrice, atât în Ro­mânia, cât şi la nivel internaţional, însă ritmul de adopţie a încetinit – în 2023, în România, s-au vândut peste 15.000 de maşini noi pur electrice. Însă rata de adopţie – adică ponderea vehiculelor electrice (in­clusiv PHEV) în totalul vânzărilor de autotu­risme noi – a înregistrat un progres modest şi rămâne sub pragul de 15%, ceea ce plasează România sub media euro­peană şi cea globală.

Chiar dacă infrastructura de încărcare elec­trică a înregistrat progrese semnificative, du­blân­du-se în ultimii doi ani, există în continuare oportunităţi de îmbunătăţire, mai ales în ceea ce priveşte disponibilitatea staţiilor publice şi viteza de încărcare. În România, numărul me­diu de vehicule per punct public de încărcare este de 14,2, un raport marginal mai bun com­pa­rativ cu media globală de 15,3 şi cea euro­peană de 16,5, dar în uşoară scădere faţă de valoarea înregistrată anul trecut. În plus, viteza de încărcare rămâne un punct sensibil, doar 59% dintre respondenţii din România decla­rând că sunt mulţumiţi de viteza de încărcare la staţiile publice.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri