România a urcat 5 poziţii, până pe locul 20, cu 46 de puncte din 100, în cea de-a 5-a ediţie a studiului „EV Charging Index“ realizat de Roland Berger. 2023 a marcat un nou record pentru vânzările de maşini electrice, atât în România, cât şi la nivel internaţional, însă ritmul de adopţie a încetinit – în 2023, în România, s-au vândut peste 15.000 de maşini noi pur electrice. Însă rata de adopţie – adică ponderea vehiculelor electrice (inclusiv PHEV) în totalul vânzărilor de autoturisme noi – a înregistrat un progres modest şi rămâne sub pragul de 15%, ceea ce plasează România sub media europeană şi cea globală.
Chiar dacă infrastructura de încărcare electrică a înregistrat progrese semnificative, dublându-se în ultimii doi ani, există în continuare oportunităţi de îmbunătăţire, mai ales în ceea ce priveşte disponibilitatea staţiilor publice şi viteza de încărcare. În România, numărul mediu de vehicule per punct public de încărcare este de 14,2, un raport marginal mai bun comparativ cu media globală de 15,3 şi cea europeană de 16,5, dar în uşoară scădere faţă de valoarea înregistrată anul trecut. În plus, viteza de încărcare rămâne un punct sensibil, doar 59% dintre respondenţii din România declarând că sunt mulţumiţi de viteza de încărcare la staţiile publice.