Companii

ZF Live. Adnana Popa, cofondator & CEO, Velocità: Strategia noastră este mixtă – magazine operate de noi şi magazine francizate. Anul acesta vrem să mai deschidem încă două magazine Velocità în Bucureşti şi luăm în calcul şi intrarea în malluri. Anul trecut, businessul şi-a dublat cifra de afaceri faţă de 2021, ajungând la 1,6 mil. euro.

Autor: Alexandra Matei

24.03.2023, 16:15 307

Velocità a pornit în 2020, după perioada de lockdown, cu o primă cafenea pe Calea Victoriei, după care s-a extins şi cu altele, acum având cinci cafenele la nivel naţional – trei în Capitală, una la Braşov şi una la Timişoara 

Adnana Popa, cofon­datoare şi CEO, Velocità, o cafenea cu specific italienesc specializată în îngheţată, tiramisu şi prosecco, îşi propune să consolideze poziţia businessului în Bucureşti şi să mai deschidă încă două.

Velocità a pornit în 2020, după perioada de lockdown, cu o primă cafenea pe Calea Victoriei, după care s-a extins şi cu altele, acum având cinci cafenele la nivel naţional – trei în Capitală, una la Braşov şi una la Timişoara. „Anul 2022 a fost pentru noi anul de început de scalare. Pentru a putea scala, primul lucru pe care l-am făcut a fost o investiţie într-o unitate de producţie care să susţină extinderea. În total, acum avem cinci magazine în trei oraşe. Strategia noastră este mixtă – magazine operate de noi şi magazine francizate. Anul acesta şi anul urmă­tor vom consolida poziţia pe Bucureşti“, a spus Adnana Popa, cofondator & CEO, Velocità, la emisiu­nea zilnică de business ZF Live.

„Acum trei săptămâni am deschis o locaţie în clădirea de birouri America House. Putem continua pe această idee, dar şi cu un concept Velocità în mall. Anul acesta deschidem încă două magazine în Bucureşti.“

Focusul acum rămâne pe franciză, precizează ea, astfel că sunt vizate acele pieţe în care se poate asigura un volum al vânzărilor şi unde există putere de cumpărare. Pentru francizele Velocità, au fost luate în calcul locaţii care să nu fie sub 400.000 de euro vânzări pe an.

În prezent, Velocità are doi parteneri francizaţi – unul în Bucureşti şi unul în Timişoara -, iar businessul gândit de Adnana Popa şi partenerul său de afaceri, George Pop, aduce know-how-ul şi ajută partenerii să fie focusaţi pe partea operaţională.

Taxa de intrare în franciză este de circa 11.000 de euro, spune ea, iar partenerii francizaţi plătesc lunar un procent din vânzări de 6%. Investiţia francizatului pentru deschiderea magazinului poate să ajungă chiar şi la 150.000-200.000 de euro, adaugă aceasta.

Anul trecut, afirmă cofondatoarea, businessul şi-a dublat cifra de afaceri faţă de 2021, ajungând la 1,6 mil. euro.

„Anul acesta vom continua să mai deschidem locaţii, însă cu scenariul existent, cu cele cinci magazine, probabil vom ajunge la 2,3 mil. euro. Targetul este să terminăm anul cu şapte magazine şi să ne îndreptăm spre afaceri de 2,7 mil. euro”, a detaliat ea.

Deschiderea primei locaţii Velocità a avut loc într-o perioadă plină de restricţii venite pe fondul pandemiei de Covid-19. Deşi acestea au fost în cele din urmă eliminate, au apărut alte provocări care au lovit inevitabil businessul, precum modificările de preţ sau inflaţia.

Velocità creşte într-un mediu destul de nefertil, dar o face într-un mod frumos şi puternic, afirmă Adnana Popa, iar anul acesta va fi primul an în care businessul va înregistra profit.

„Avem şi finanţare bancară, deci ne-au crescut costurile de finanţare foarte mult. Nu sunt cele mai frumoase vremuri din punctul de vedere al marjelor de profit. Ştim că va fi o perioadă dificilă în continuare”, a mai spus ea.

În cei aproape trei ani de prezenţă ai businessului cu specific italienesc pe piaţa locală, Adnana Popa afirmă că a văzut diverse trenduri de creştere în anumite obiceiuri ale consumatorilor.

Consumatorul român este educat, spune ea, mai ales în contextul în care în ultimii ani s-a călătorit foarte mult şi a avut loc o educaţie la nivel culinar. „Obiceiurile lor s-au schimbat chiar din prima vară când am deschis. În sezonul cald, avem clienţi care vin chiar de 2-3 ori pe zi pentru îngheţată.”

Un alt trend este acela că se consumă îngheţată şi pe timp de iarnă. Dacă vara îngheţata ajunge să însemne între 85-90% din cifra de afaceri, menţionează aceasta, iarna este atins un procent de aproximativ 60%.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO