Companii

ZF Live. Andrei Frunză, CEO, BestJobs: Recrutarea este groaznică în continuare, este greu să găseşti oameni buni, indiferent de calificare, de domeniu

Autor: Ramona Cornea

07.07.2023, 17:00 3508

„Este dificil să găseşti oameni calificaţi, în continuare vedem acest dezechilibru între nevoia de angajare şi recrutare a companiilor, de dezvoltare a businessului în general raportată la disponibilitatea candidaţilor de a-şi schimba jobul sau de a aplica sau poate cerinţe care nu sunt de multe ori aliniate cu oferta companiilor.“

Procesul de recrutare este încă unul dificil pentru companiile de pe piaţa locală. Angajatorii întâmpină dificultăţi în recrutarea candidaţilor potriviţi indiferent de domeniu de activitate sau de tipul de job pe care vor să-l acopere, spune Andrei Frunză, CEO-ul platformei de recrutare online BestJobs.

„Recrutarea este în continuare groaznică, este dificilă la toate nivelurile, este  greu să găseşti oameni buni, indiferent de calificare, de domeniu. Timpul şi costurile asociate întregului proces sunt în continuare mari, deci este un stres continuu. Recrutarea este una dintre marile provocări pentru clienţi, tocmai de aceea introducem şi lucrăm la metode, variante, algoritmi prin care să facilităm şi simplificăm munca“, a spus Andrei Frunză în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Astfel, el spune în această perioadă observă un dezechilibru între cererea şi oferta de pe piaţa muncii locală, precum şi o durată foarte mare a procesului de recrutare.

„Este dificil să găseşti oameni calificaţi, în continuare vedem acest dezechilibru între nevoia de angajare şi recrutare a companiilor, de dezvoltare a businessului în general raportată la disponibilitatea candidaţilor de a-şi schimba jobul sau de a aplica sau poate cerinţe care nu sunt de multe ori aliniate cu oferta companiilor. Toată această potrivire, care pleacă de la identificarea candidaţilor potriviţi, la interacţiunea din timpul interviului, ofertă, selecţie durează mult. Încă nu am ajuns să dureze ani. (...) Momentan avem o medie de trei săptămâni în care reuşim să închidem rolurile, tindem către două săptămâni. Venim şi cu sugestii salariale“, a detaliat CEO-ul BestJobs.

Platforma de recrutare online pe care o reprezintă foloseşte inteligenţa artificială în activitatea sa pentru procese precum redactarea descrierii unui job pe care-l publică un angajator.

„Folosim inteligenţa artificială nu doar pentru a potrivi cerinţele cu capacitatea cerinţelor companiei, cu capacitate a candidaţilor, o folosim de exemplu şi pentru redactarea descrierii jobului, o activitate oarecum de rutină. Noi folosim tehnologia ChatGPT antrenată pe datele noastre şi reuşim să reducem cu cel puţin 40% această activitate de rutină pe partea unui om din HR“, a adăugat Frunză.

Aşadar, inteligenţa artificială poate fi folosită în recrutare, în special cu rolul de a interpreta datele şi a aduce împreună cererea şi oferta de joburi.

„Folosim inteligenţă artificială în recrutare, marketplace-urile, fie că e vorba de joburi sau de alte verticale, folosesc tehnologia şi, implicit, şi inteligenţa artificială pentru a pune împreună şi a potrivi în parametrii cei mai inspiraţi, optimi, cererea cu oferta. Într-adevăr termenul de inteligenţă artificială este mai recent, dar este doar o altă etichetă pentru algoritmii care stau în spatele platformelor şi care facilitează întâlnirea părţilor pentru a face o tranzacţie, iar în lumea joburilor tranzacţia înseamnă angajare“, afirmă Andrei Frunză.

BestJobs are în prezent  5 milioane de CV-uri pe platformă, iar rolul tehnologiei şi al inteligenţei artificiale este să scoată în evidenţă acele CV-uri, acele profiluri de candidaţi care sunt potrivite pentru un rol.

„Uitându-ne în întreaga bază de date, orice client poate filtra în funcţie de relevanţă, în funcţie de specificul poziţiei pe care o are deschisă. Acţiunea este declanşată din ambele zone.“

Liderul BestJobs spune că, în viitor, vede posibilitatea ca deciziile de management dintr-o companie să fie luate cu ajutorul inteligenţei artificiale.

„Văd un viitor în care deciziile la nivel de management vor fi mult mai democratizate, accesibile tuturor, în care maşina poate prezenta nişte scenarii de business peste care cineva trebuie să ia o decizie şi să-şi asume un anumit traseu“, a concluzionat el.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO