Companii

ZF Live. Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio/WOPA Group: Comedia românească „Taximetrişti“ a avut un buget de 600.000 de euro, iar încasările au ajuns la 1 mil. lei după primul weekend

Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio/WOPA Group: Ţintim foarte tare modelul pe care îl vedem la Hollywood. Un film aduce venituri nu numai prin exploatarea sa propriu-zisă, ci poţi gândi modele în care poţi să lansezi merchandising sau linii noi de produse. Cred că această industrie este extrem de atractivă, întrucât este departe de a-şi fi atins maturitatea.

Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio/WOPA Group: Ţintim foarte tare modelul pe care îl vedem la Hollywood. Un film aduce venituri nu numai prin exploatarea sa propriu-zisă, ci poţi gândi modele în care poţi să lansezi merchandising sau linii noi de produse. Cred că această industrie este extrem de atractivă, întrucât este departe de a-şi fi atins maturitatea.

Autor: Alexandra Matei

30.01.2023, 16:45 401

Comedia este produsă de fondul de investiţii Bold Film Studio şi de grupul de comunicare WOPA WOPA este un grup integrat de comunicare cu afaceri de 35 mil. lei anul trecut.

Comedia românească „Taximetrişti“, produsă de fondul de investiţii Bold Film Studio şi de grupul de comunicare WOPA, a apărut în cinematografe în urmă cu o săptămână. Filmul a avut un buget de 600.000 de euro, iar încasările au ajuns la 1 mil. lei după primul weekend de la lansare, spune Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio/WOPA Group.

Sursele de finanţare au fost proprii, precizează el, însă o parte au venit şi de la unele branduri, care au avut plasare de produse în film, dar şi de la private equity investors.

„Filmul a costat 600.000 de euro. Pe de-o parte, este investiţie proprie. Eu şi Cosmin Buta, partenerul meu de la WOPA, am fost angel investors ai acestui proiect. Apoi, alături de noi, au venit branduri care au avut plasare de produse în film, dar şi private equity investors.“

„Înainte să investeşti în ceva, prima comparaţie este cu randamentul obţinut în depozitele de la bancă, după care trebuie să vezi dacă ai vreun fel de sinergie cu businessul deja existent. Totul a plecat de la filozofia pe care o avem în WOPA, unde ceea ce facem este să spunem poveşti despre branduri pentru consumatori. Am ajuns la concluzia că pasul cel mai firesc spre dezvoltare este să spunem aceste poveşti prin filme, care să aducă valoare adăugată atât consumatorilor – spectatori sau telespectatori –, cât şi brandurilor care sunt prezente în film“, a spus Ionuţ Datcu, fondator BOLD Film Studio/WOPA Group, la emisiunea online de business ZF Live.

El spune că pelicula românească a pariat pe spectatorii români, care ştiu să aprecieze o comedie bună, care să aibă însă şi valoare artistică la bază. Mai mult, menţionează producătorul, urmează ca după perioada de exploatare din cinematograf, filmul să meargă şi către platforme de streaming şi televiziune.

Producţia acestui film, explică ael, este un hibrid între o extensie firească a serviciilor de comunicare pe care le oferă grupul WOPA şi o investiţie financiară, bazată pe ceea ce a observat că aduce randamente bune pe o piaţă în creştere, mai exact, pe piaţa de film din România.

„Ne aşteptăm la un randament de 40% peste doi ani de zile. Noi producem filme la care încercăm să mizăm pe expunerea investitorilor. Ne adresăm pieţei locale, iar în viitor, ne propunem să ducem produsele româneşti către regiune şi suntem în discuţii şi pentru dezvoltare de produse internaţionale.“

„Taximetrişti“, comedia românească regizată de Bogdan Theodor Olteanu şi scrisă alături de Adrian Nicolae, apărută în cinematografe în urmă cu o săptămână, îşi propune, totodată, să readucă în atenţia publicului local filmele româneşti.

Producătorul filmului spune că obiectivul său este de a face filme româneşti, cu o componentă comercială extrem de puternică, care să vină în completarea filmelor de la Hollywood, pe care orice spectator român le consumă, oferindu-le românilor poveşti locale, cu care aceştia rezonează.

Pe lângă faptul că livrează randament producătorilor şi investitorilor, aceste filme, crede el, ar trebui să reclădească apropierea spectatorului român de filmele româneşti.

„Până acum, filmele româneşti au fost mai degrabă dezvoltate pentru festivaluri internaţionale. Ce ne propunem noi este să ne aşezăm pe acest trend global, în care, alături de filmele mari de la Hollywood, spectatorii aşteaptă şi poveşti relevante, locale, cu care să rezoneze“, a mai spus acesta.

Filmul a fost realizat în circa patru luni de zile, spune el, însă aceasta este un caz fericit şi un produs care a apărut destul de rapid, întrucât este o adaptare a piesei de teatru cu acelaşi nume, pe care actorii o jucau deja de ceva timp.

Comedia românească îi are în distribuţie, printre alţii, pe Alexandru Ion, Rolando Matsangos, Maria Popistaşu, Victoria Răileanu, Monica Bîrlădeanu, Andi Vasluianu şi Cosmin Nedelcu (Micutzu).

Grupul WOPA pregăteşte deja un nou produs comercial pentru cinematografia românească – o comedie cu o distribuţie similară, care nu va fi însă pe acelaşi tipar cu „Taximetrişti“. În viitor, menţionează fondatorul grupului, vor fi explorate şi alte zone de film, cum ar fi thriller sau lifestyle.

Ionuţ Datcu spune, din perspectiva de investitor, că o investiţie într-un film românesc, care depăşeşte 800.000 de euro, este foarte greu de recuperat, mai ales dacă nu există ajutor de finanţare din fonduri publice, cum sunt cele de la CNC.

El susţine că media pieţei este undeva între 200.000 şi 400.000 de spectatori pe an pentru un film românesc, astfel că veniturile pe care le-ar putea aduce o astfel de producţie ar ajunge la circa 2 mil. euro.

„Ţintim foarte tare modelul pe care îl vedem la Hollywood. Un film aduce venituri nu numai prin exploatarea sa propriu-zisă, ci poţi gândi modele în care poţi să lansezi merchandising sau linii noi de produse. Cred că această industrie este extrem de atractivă, întrucât este departe de a-şi fi atins maturitatea“, a mai adăugat acesta.

WOPA este un grup integrat de comunicare, care oferă servicii companiilor multinaţionale şi locale, plecând de la partea de administrare de brand, strategie, creaţie şi implementare de campanii, până la servicii de digital, social media, corporate sau PR.

În prezent, în grup sunt patru companii aliniate pentru a livra soluţii la cheie oricărui tip de client, în funcţie de nevoile sale. Printre clienţi se numără branduri precum Stella Artois, Corona, Lidl, L’Oréal sau Sun Plaza.

Anul trecut, grupul de comunicare care a produs comedia românească „Taximetrişti“ a avut afaceri de 35 mil. lei. WOPA lucrează, în acest moment, cu peste 60 de specialişti în comunicare.

 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24