Companii

ZF Live. Liviu Popescu, coproprietar, Fratelli, şi cofondator, RO-Wine: Vom avea 1.000 de etichete la festivalul de vin RO-Wine de anul acesta şi aşteptăm circa 5.000 de vizitatori

Autor: Alexandra Matei

08.05.2023, 16:15 292

Vinul consider că este cel mai bun ambasador al României peste hotare în acest moment, dar trebuie promovat mai mult RO-Wine se află la cea de-a opta ediţie şi se va desfăşura între 12 şi 14 mai, în incinta clubului Fratelli din Bucureşti.

Festivalul RO-Wine, dedicat vinurilor premium, va găzdui anul acesta producători din România, Republica Moldova, Italia şi din alte peste 10 ţări, iar în cele trei zile sunt aşteptaţi circa 5.000 de vizitatori care vor putea degusta peste 1.000 de vinuri, după cum spune Liviu Popescu, coproprietar, Fratelli, şi cofondator al festivalului de vin. RO-Wine se află la cea de-a opta ediţie şi se va desfăşura între 12 şi 14 mai, în incinta clubului Fratelli din Bucureşti. Ziua de vi­neri, precizează el, va fi dedicată în special jucătorilor din HoReCa.

„Festivalul va avea loc în toate cele trei săli de la Fratelli. Într-o sală avem doar pro­du­cători din România şi Republica Moldo­va, aproximativ 80 de producători cu câte cinci etichete fiecare, adică 400 de vinuri în total. O altă sală este dedicată Italiei, unde vor fi 15 producători italieni de vin şi de mân­care. Mai avem o sală dedicată importatori­lor şi producătorilor străini participanţi la festival, unde vom avea vinuri din peste 10 ţări. Vinul consider că este cel mai bun ambasador al României peste hotare în acest moment“, a spus Liviu Popescu, coproprie­tar, Fratelli, şi cofondator, RO-Wine la emisunea zilnică de business ZF Live.

Toţi producătorii care vin la festivalul de vin, mai spune acesta, au în spatele vinurilor lor o poveste. Cei mai mulţi vizitatori vin să descopere povestea vinului şi a producătorului, să guste şi să compare vinurile între ele.

Durata medie a unei vizite în cadrul festivalului, spune cofindatorul acestuia, este de 4-5 ore, iar oamenii pot ajunge să deguste până la 100 de vinuri pe zi.

Liviu Popescu este de părere că vinurile româneşti au crescut foarte mult în ultimii ani, întrucât au apărut din ce în ce mai multe crame şi s-a creat o concurenţă pe această piaţă.

Totuşi, adaugă acesta, este nevoie de o promovare mai mare a acestei pieţe, iar proprietarii de podgorii ar trebui să-şi ducă vinurile mult mai mult în străinătate pentru a le face cunoscute. În acest sens, crede el, ei ar avea nevoie şi de o susţinere din partea statului.

„Noi nu am avut drept brand de ţară vinul. Am avut o scădere drastică după Revoluţie, viile au fost lăsate în paragină şi abia de vreo 10-15 ani facem vinuri premium. În ziua de astăzi, apar foarte multe podgorii şi lucrul acesta mă bucură. În fiecare an la Ro-Wine apar noi crame“, a mai spus cofondatorul RO-Wine.

Vânzările de vin cresc, subliniază acesta, şi odată cu apariţia acestor festivaluri, consumatorul se educă spre a consuma produse premium şi super premium.

În locaţiile Fratelli, adaugă el, clienţii comandă vinuri din ce în ce mai scumpe. „Cei care cumpărau înainte de pandemie vinuri de 150 de lei, acum au sărit la 200-250 de lei. Cei care comandau atunci de 250 de lei, acum au mers către vinuri de 300-400 de lei.“

Festivalul RO-Wine a ajuns şi la Cluj, iar anul acesta a avut loc acolo cea de-a patra ediţie a acestuia. Liviu Popescu ia în calcul extinderea festivalului şi în alte zone ale ţării, cum ar fi Iaşi sau Contanţa, însă nu îşi propune o dezvoltare în întreaga ţară, mizând în continuare pe conceptul de boutique festival.

Foarte mulţi dintre vizitatori vin din provincie şi din străinătate. Biletul de intrare costă 100 de lei pe zi, iar abonamentul pentru toate cele trei zile costă 250 de lei. 

„Spaţiul este limitat. Preţul per cramă, indiferent de mărimea ei, este de 2.000 de euro, iar producătorii primesc acces la festival şi beneficiază de promovare. Nu contează atât câţi oameni vor veni, ci contează cine vine. Insistăm să vină cei din HoReCa şi marii retaileri.“

Una dintre tendinţele pe care Liviu Popescu le observă în piaţă în prezent este că iubitorii de vin caută vinurile lejere, cu bule, care au o umiditate uşoară. El recomandă, de asemenea, să se consume vinuri specifice zonelor în care aceştia se află.

Acesta este de părere că piaţa HoReCa din România nu suferă din pricina crizei. Pandemia i-a făcut pe români să fie tot mai dornici de a ieşi în oraş, de a consuma băutură şi mâncare în afara casei şi de a interacţiona.

„Românului îi place să iasă. Noi evoluăm pe un segment premium şi nu suntem atât de sensibili în ceea ce priveşte puterea de cumpărare. Cei care ies, ies oricum şi chiar dacă nu mai beau două sticle de vin, tot beau, dar una singură. Cei mai buni consumatori pentru HoReCa sunt tinerii“, a mai spus Popescu.

 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO