Companii

ZF Live Special. Top 1.000 cele mai mari companii din România. Alexandru Reff, country managing partner al Deloitte România şi Moldova: Cifrele de astăzi ne arată un nivel absolut remarcabil de rezilienţă şi o capacitate de a ne adapta la o provocare excepţională: oprirea activităţii economice din martie 2020

Alexandru Reff, countrymanaging partner Deloitte România şi Moldova: Trebuie să fim conştienţi că, alături de integrarea în Uniunea Europeană şi în NATO, prezenţa capitalului străin, a know-how-ului străin şi a eticii de afaceri pe care multinaţionalele au adus-o au fost acele procese transformatoare pentru economia şi societatea românească, datorită cărora suntem unde suntem astăzi

Alexandru Reff, countrymanaging partner Deloitte România şi Moldova: Trebuie să fim conştienţi că, alături de integrarea în Uniunea Europeană şi în NATO, prezenţa capitalului străin, a know-how-ului străin şi a eticii de afaceri pe care multinaţionalele au adus-o au fost acele procese transformatoare pentru economia şi societatea românească, datorită cărora suntem unde suntem astăzi

Autor: Alexandra Matei

24.03.2022, 19:40 449

♦ Firmele din top 1.000 generează 45% din cifra de afaceri totală din economie. Primele poziţii sunt ocupate de Automobile Dacia, OMV Petrom, OMV Petrom Marketing, Lidl, Kaufland, Ford România, British American Tobacco, Rompetrol Downstream, Dedeman şi Carrefour.

Primele 1.000 de companii din România au avut în 2020, primul an de pandemie, o cifră de afaceri cumulată de 775 mld. lei, cu doar 1% mai puţin faţă de anul anterior, arată datele din anuarul Top 1.000 cele mai mari companii din România, ediţia 2022, realizat de ZF în parteneriat cu Deloitte.

„Este cea mai importantă concluzie a anuarului. Am demonstrat, ca societate, ca organizaţii şi ca persoane, un nivel absolut remarcabil de rezilienţă şi o capacitate de a ne adapta la o provocare excepţională: oprirea simultană a activităţii economice în toată lumea. Cred că a fost o criză total diferită faţă de cea din 2008. (...) A fost adusă de un element care nu ţinea de economie, ci de contextul sanitar. S-a acţionat de la început în sensul sprijinirii extrem de viguroase a economiei. Apoi, cred că a fost vorba de realizarea de către o foarte mare parte a mediului de afaceri a caracterului temporar al crizei. Politicile de gestionare au fost echilibrate, nu au distrus companii. Societatea este mult mai avansată. Avem resurse de expertize şi tehnologice diferite“, a spus Alexandru Reff, country managing partner Deloitte România şi Moldova, în cadrul emisiunii ZF Live.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO