Retailerul german Kaufland, liderul comerţului modern local, analizează salariul mediu, rata şomajului şi împrejurimile unui oraş înainte de a deschide un magazin nou.
Mai mult, compania se uită şi la concurenţa din zonă şi încearcă să găsească terenuri în centrul oraşului.
„Când deschidem un magazin luăm în calcul concurenţa şi proximitatea, arealul pe care îl putem acoperi. Sunt rare cazurile în care suntem plasaţi la marginea oraşului şi se ajunge destul de greu la noi“, a spus ieri în cadrul emisiunii ZF Live Valer Hancas, directorul de marketing clienţi din cadrul Kaufland România.
Pe lista factorilor luaţi în considerare la deschiderea unui magazin se numără şi localităţile limitrofe ce pot aduce un plus de clienţi.
Kaufland este liderul pieţei locale de comerţ alimentar cu 108 magazine şi afaceri de peste 2 mld. euro. Deschiderea unui magazin costă între 7 şi 9 milioane de euro cu tot cu teren, iar un hipermarket Kaufland măsoară între 2.000 şi 5.500 mp. Cele mai mari magazine sunt în Capitală, pe când la nivel naţional media este de 3.600 mp. În ceea ce priveşte vânzările din acest an Valer Hancas afirmă că primul trimestru din acest an a fost conform aşteptărilor, iar compania are planuri de expansiune similare cu cele din 2015, respectiv deschiderea a şase magazine. „Luna viitoare vom deschide un nou magazin în Bucureşti, în cartierul Ferentari.“ În Capitală compania are 11 magazine deja.