Cele mai valoroase nouă reţele de comerţ modern din România, companiile care operează lanţurile de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount, proximitate modernă sau cash & carry, sunt evaluate la 52 mld. lei, respectiv peste 10 mld. euro, arată calculele ZF.
Este primul an când valoarea cumulată a celor circa 3.600 de supermarketuri şi hipermarketuri de pe plan local sare de acest prag, arată cea mai recentă ediţie a catalogului Top 100 cele mai valoroase companii din România. Acesta este cel mai longeviv produs al ZF, realizat încă din 2006, de la prima ediţie, alături de BT Capital Partners.
În ultimii cinci ani, în proiect s-a alăturat şi compania de evaluare şi consultanţă Veridio.
Este interesant de remarcat că în ediţia din acest an, ce are la bază rezultatele financiare din 2020, primul an de pandemie, toate businessurile din comerţul alimentar local sunt evaluate în urcare, ritmul de creştere variind între 5 şi 17%.
Kaufland, Lidl şi grupul Carrefour sunt cele mai valoroase trei reşele de comerş alimentar din România.