Companii

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Cornel Oprişan, retail manager al IKEA România

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Cornel...

Autor: Corina Mirea

11.09.2015, 00:03 874
Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România, prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business", care va ieşi pe piaţă în această toamnă.

Cornel Oprişan este cunoscut în mediul de business local ca fiind primul angajat din România al suedezilor de la IKEA, cel mai mare retailer de mobilă şi decoraţiuni de la nivel mondial. El a fost numit la cârma retailerului în anul 2005, când compania-mamă a decis să îşi înfigă steagul şi în România.

Oprişan venea după şase joburi schimbate, dintre care unul de cercetător pentru Institutul de Cercetări Ştiinţifice al Armatei din Clinceni, iar altul de depanator (între care a făcut naveta o perioadă, obligat de salariile mici din cercetare). Primul său obiectiv din poziţia de retail manager al IKEA a fost construirea echipei ce avea să pună bazele unui retailer de mobilă şi decoraţiuni care anul trecut a ajuns la un rulaj de 400 de milioane de lei şi la un profit de 11 milioane de lei. Cornel Oprişan a absolvit Facultatea de electronică, telecomunicaţii şi tehnologia informaţiei (1991) din cadrul Universităţii din Bucureşti şi un program de MBA din cadrul şcolii de afaceri ASSEBUS, în 2004. După ce a fost „artizan“ al construcţiei IKEA, Oprişan a stat la vârful companiei în cele mai importante momente pentru retailer. El a condus operaţiunea de deschidere a primului magazin IKEA, din zona Băneasa, în anul 2007 şi tot el a fost în poziţie de conducere anul acesta, când IKEA a anunţat că vrea să construiască al doilea magazin din România - în zona Theodor Pallady din Capitală - şi când a achiziţionat peste 33.000 de hectare de pădure de pe plan local de la o companie a Universităţii Harvard. Pentru a intra pe segmentul de pădure, IKEA a înfiinţat o nouă companie  - IRI Investment care gestionează businessul din domeniul forestier şi care a plătit 56 mil. euro pentru a prelua integral compania Greengold (una dintre firmele prin care universitatea americană Harvard desfăşura activităţi pe piaţa din România). Astfel, IKEA a devenit cel mai mare proprietar de „aur verde“ din România. Suedezii au în România mai mult de 20 de furnizori, care produc în principal canapele, fotolii, mese, scaune, articole pentru copii şi produse de ceramică. Mai mult de 14.000 de persoane lucrează pentru aceştia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO