Companii

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Cosmin Ulmean, country manager Takko pentru România, Serbia, Croaţia şi Slovenia

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Cosmin...

Autor: Cristina Roşca

16.10.2015, 00:06 645

Cosmin Ulmean (40 de ani) este country manager pentru România, Serbia, Croaţia şi Slovenia în cadrul grupului german de modă cu profil discount Takko. Executivul român lucrează pentru grup din aprilie 2007, iniţial fiind responsabil doar pentru România, şi pe parcurs portofoliul său completându-se şi cu alte pieţe.

Executivul s-a angajat la compania germană de modă încă de la intrarea acesteia pe piaţa locală în 2007, după ce anterior lucrase mai mulţi ani în domeniul electrocasnicelor. Managerul şi-a început însă cariera în presă încă din timpul facultăţii.

Absolvent al Facultăţii de management în economia turismului şi comerţului din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, Ulmean a lucrat un an şi jumătate în presa locală din Deva. Ulterior a luat drumul advertisingului, angajându-se într-o agenţie unde avea client compania Quasar, dealer la acel moment al operatorului de telefonie mobilă Connex. Apoi s-a „mutat la client“ în poziţia de director de marketing şi vânzări. Din 2003 a început să lucreze pentru retailerul electro-IT Flanco, unde a rămas timp de patru ani şi spune că a început să se dezvolte în carieră. Iniţial a ocupat poziţia de director regional, iar ulterior a devenit director de proiect pentru Flanco World, unde trebuia să dezvolte un concept de magazin pe suprafaţă mare.

Ultima poziţie deţinută în cadrul companiei a fost cea de business development manager, după care, când Flanco a fost preluat de Flamingo, a plecat. A fost recomandat de un fost coleg la Takko şi în aprilie 2007 a început procesul de recrutare. O lună mai târziu a înfiinţat compania în România, iar pe şapte septembrie deschidea primul magazin la Arad. Ulmean spunea anterior că trecerea din domeniul electro-IT către modă s-a făcut fără probleme şi adăuga că retailul de fashion este mai dinamic.

Primele trei luni şi jumătate în cadrul Takko au fost petrecute în Germania, la training. Timp de patru săptămâni a lucrat în două magazine Takko unde a început cu spălatul pe jos şi aşezatul hainelor pe umeraş şi a mers ulterior la casa de marcat. După ce a finalizat trainingul, Ulmean s-a întors în România, unde a deschis magazine în Bucureşti şi în provincie.

Astăzi retailerul are câteva zeci de magazine cu profil discount şi afaceri de aproape 125 mil. lei, stabile comparativ cu 2013. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO