Companii

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România

Mugurel-Horia Rusu. Fotograf: Victor Ciupuliga

Mugurel-Horia Rusu. Fotograf: Victor Ciupuliga

Autor: Ioan Dornescu

15.09.2015, 00:06 1309

În 2007, an când aniversa 130 de ani de existenţă, grupul german Hornbach deschidea primul magazin pe piaţa locală, la Bucureşti, România devenind atunci a noua ţară parte a reţelei germane de materiale de construcţii şi grădinărit.

După aproape două decenii petrecute în Austria şi Germania, Mugurel-Horia Rusu (55 de ani) a fost numit la conducerea operaţiunilor Hornbach România încă de la intrarea nemţilor pe piaţă, iar în 2013 şi-a prelungit mandatul pentru încă 5 ani. Originar din Braşov, Rusu a absolvit Facultatea de Construcţii şi Arhitectură, iar până la Revoluţie a lucrat la Întreprinderea de Construcţii, Reparaţii şi Administrare Locativă (ICRAL). 

El a ales să părăsească România în 1989, ajungând în fosta Iugoslavie, pentru ca ulterior să se stabilească în Austria. Rusu a intrat în grupul Hornbach în 1996, angajându-se iniţial ca şef de raion la un magazin de bricolaj din Austria. Grupul german a abordat piaţa românească printr-o politică lentă de expansiune, cu un concept de magazin în format mare, până în prezent reţeaua numărând cinci unităţi, la Bucureşti (3), Braşov şi Timişoara. Magazinul cu numărul şase urmează să fie deschis în această toamnă, la Sibiu, într-un spaţiu care a aparţinut anterior foştilor competitori de la Obi, ieşiţi de pe piaţa locală.

Vânzările Hornbach România au atins borna de 100 de milioane de euro în 2013, la finele anului trecut ajungând la o medie de 100 de milioane de lei/ magazin. I

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO