Companii

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Ralf Wein, directorul general al H&M în regiune

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Ralf Wein,...

Autor: Cristina Roşca

22.09.2015, 00:05 767

Ralf Wein are 48 de ani din care 25 de ani şi i-a petrecut în cadrul companiei H&M, unul dintre cei mai mari retaileri de modă din lume, prezent pe piaţa locală din primăvara lui 2011.

De altfel, după vânzările din România, H&M este cel mai puternic brand local de modă, cu afaceri de 118 mil. euro anul trecut, în creştere cu 40% faţă de 2013.

Astăzi executivul german conduce pe lângă operaţiunile din România ale H&M şi pe cele din Polonia, Cehia, Ungaria şi Slovacia. Ralf Wein şi-a început cariera lucrând în magazin ca sales advisor, iar apoi a promovat, ajungând store manager, area manager.

Din totalul celor 25 de ani petrecuţi în H&M, mai bine de jumătate, respectiv 13 ani şi jumătate, i-a petrecut în ţara-mamă, Germania. În 2003 s-a mutat în Italia, deschizând primul magazin din Milano al H&M. Iniţial a fost store manager, însă apoi a crescut ajungând director de vânzări. Prima poziţie de country manager a obţinut-o în octombrie 2010, preluând conducerea operaţiunilor din Grecia ale H&M. În 2011 suedezii au intrat pe piaţa din Bulgaria şi executivul a preluat şi conducerea businessului de la sud de Dunăre. Funcţia actuală o deţine de la 1 decembrie 2012.

Retailerul suedez H&M a ajuns la patru ani şi jumătate de la intrarea pe piaţa locală la o reţea de peste 40 de magazine, şi continuă expansiunea în contextul în care există potenţial pentru dublarea reţelei. Înainte de deschiderea unui magazin grupul suedez se uită mixul de chiriaşi, la locaţie şi la condiţiile oferite de proprietarii spaţiilor. Contează foarte mult infrastructura oraşului – dacă există centre comerciale sau artere comerciale dezvoltate – şi catchment area – respectiv populaţia din oraşul respectiv şi din apropiere.

Potrivit calculelor ZF, încă de la început România s-a numărat printre pieţele cu cele mai bune rezultate, în regiune fiind „campioană”, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. Deşi salariul mediu în România este de două ori mai mic decât în Polonia şi Cehia, vânzările magazinelor H&M sunt mai mari, susţinute de apetitul pentru modă al consumatorilor locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO