Sportul a fost în ultimul an unul dintre domeniile care s-au aflat pe radarele investitorilor activi în România. Atât fondurile de private equity, cât şi companiile autohtone au făcut tranzacţii în această industrie, iar motivul din spatele efervescenţei e acela că loc există doar de creştere şi de consolidare.
Astfel, cel mai mare jucător a fost cumpărat anul acesta de un fond de private equity. Un alt investitor financiar, de această dată local, a achiziţionat al doilea actor din industria sălilor de fitness. Apoi, au urmat o serie de tranzacţii de tip bolt-on. Medlife, o afacere antreprenorială românească, şi-a completat şi ea portofoliul cu o reţea de săli de sport, într-o perioadă în care wellnessul e pe buzele tuturor.
Acest interes are loc în contextul în care doar 7-8% din totalul românilor practică sport săptămânal, faţă de 70-80% în ţările nordice, potrivit unor cifre oferite anterior de executivii din industria echipamentelor sportive. Discrepanţa arată, în primul rând, subdezvoltarea pieţei locale. În al doilea rând însă, indică potenţialul.