Companii

Zorzolan se pregateste de scaderea consumului: da afara 8% din angajati si ia in calcul inchiderea unor magazine

Zorzolan se pregateste de scaderea consumului: da afara 8% din angajati si ia in calcul inchiderea unor magazine

Vicentiu Zorzolan, proprietarul AAV Group: Vor reaparea insa oportunitati in ce priveste preluarea unor companii locale care nu vor rezista

20.01.2009, 18:43 178

Omul de afaceri Vicentiu Zorzolan, care a adus in Romania branduri de fashion precum Esprit, Springfield sau Cortefiel, se asteapta in acest an la un trafic mai redus in magazine si implict la vanzari mai mici, astfel ca a decis sa reduca cu 7-8% numarul angajatilor din retail.
Retailerul AAV Group, controlat de Zorzolan, avea la finalul anului trecut 170 de angajati si un rulaj de 13 milioane de euro generat de cele 12 spatii comerciale in care comercializeaza articole de imbracaminte si lenjerie sub marcile Esprit, Springfield si Woman's Secret
"Incercam sa reducem costurile. Suntem in discutii cu toti dezvoltatorii in toate proiectele pe care le avem. Partea trista este ca nu stim cat de mult ne va afecta criza. Eu pot sa cer reduceri ale chiriei de 10%, dar vanzarile sa scada cu 30%, astfel ca reducerea de 10% ar fi prea mica pentru a ma ajuta sa depasesc aceasta perioada. Mai degraba discutam cu dezvoltatorii diverse scenarii pe care putem actiona in momentul la care vom sti exact despre ce este vorba", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan.
Vicentiu Zorzolan, 39 de ani, a fost pana la sfarsitul lui 2007 partener de afaceri cu Octavian Radu, proprietarul grupului RTC. Impreuna au adus la nivel local brandurile Debenhams, Esprit, Springfield si Woman's Secret, in urma cu aproape un an jumatate au hotarat sa-si imparta francizele pe care le aveau, Octavian Radu ramanand cu Fashion Retail Group si cu brandul Debenhams, iar Zorzolan cu AAV Group si celelalte trei marci internationale. Devalorizarea monedei nationale este o alta palma pe care o primesc retailerii de textile, majoritatea produselor lor fiind aduse din import, iar Zorzolan si-a facut calcule pentru a diminua impactul negativ al acestei scaderi.
"Trebuie sa marim preturile pe care le practicam in lei, ceea ce va ridica niste probleme. Vom creste preturile la raft cu 10% fata de sezonul trecut, ceea ce inseamna ca un tricou nu va mai costa 50 de lei, ci 55 de lei. Bineinteles, clientul o sa cumpere mai putin, dar nu avem ce face", explica Zorzolan.
Deprecierea cu 15% a leului fata de sezonul trecut va fi acoperita astfel prin marirea preturilor cu 10%, restul fiind acoperit din marja de profit a companiei.
Din luna octombrie, ritmul de crestere al vanzarilor a scazut cu 4-5%, retailerul de fashion spunand ca a pierdut o parte din clientii importanti odata cu disponibilizarile din anumite industrii, printre ei numarandu-se brokerii imobiliari sau dealerii auto.
Pe langa aceasta, si costurile mari la utilitati, ratele de leasing, creditele sau facturile la telefoane au determinat clientul sa se gandeasca de doua ori pe ce sa cheltuiasca banii.
Daca 2008 a fost un an al dezvoltarii, anul acesta, cel putin din perspectiva lui Zorzolan, este anul consolidarii, dar mai ales al concentrarii. "Nu ma astept ca retailerii seriosi sa plece de pe piata, pentru ca dezvoltatorii sunt dispusi sa discute pachete cu cei despre care stiu ca pot trece de aceasta perioada, in loc sa faca reduceri la toata lumea. Vor reaparea insa oportunitati in ce priveste preluarea unor companii locale care nu vor rezista", crede directorul general al AAV Group.
Anul 2009 inseamna si oportunitati - spatii comerciale plasate foarte bine la preturi mult mai mici decat in aceeasi perioada a anului trecut, pentru ca daca "va scadea consumul, va trebui sa inchizi o parte din magazine".
Compania lui Zorzolan a semnat de anul trecut contractele cu doua branduri internationale, Cortefiel si Peacocks, si va deschide in februarie doua magazine in Plaza Romania si un magazin Peacocks in Suceava, investitia in amenajarea celor 1.000 de metri patrati ajungand la un milion de euro.
In octombrie, compania va aduce brandul Marc O'Polo. Chiar daca situatia economica l-a determinat pe Zorzolan sa amane noile proiecte, omul de afaceri mai are in plan deschideri cu brandurile existente in Constanta, Cluj si Timisoara.
"Am amanat proiecte in sensul ca nu mai dezvoltam noi brandurile. Suntem in discutii cu alte 2-3 branduri noi, pe decoratiuni, fine-food si fashion, dar nu avem planuri concrete de dezvoltare", continua Zorzolan.
AAV Group a incheiat 2008 cu o cifra de afaceri de 13 mil. euro, iar pentru anul acesta vizeaza o crestere de peste 30%, pana la nivelul de 19 mil. euro, pe fondul noilor deschideri. Brandurile aduse de Zorzolan intra in competitie cu United Colors of Benetton, Pull and Bear sau Mango.
 

 

 

AFACERI DE LA ZERO