Constructii & Imobiliare

Afaceri de la Zero. Eugenia Cherecheş a pornit RoApart, un business cu patru apartamente închiriate în regim hotelier în Mamaia

Autor: Georgiana Mihalache

01.03.2022, 00:06 4324

♦ Planurile antreprenoarei urmăresc extinderea, iar zonele vizate sunt Valea Prahovei şi Braşovul, unde turismul este activ tot timpul anului.

Antreprenoarea Eugenia Cherecheş a decis sa pornească un business propriu alături de soţul ei, chiar înainte de pandemie, în domeniul turismului, având deja două proprietăţi în staţiunea Mamaia din Constanţa, primite de la familie. În prezent sunt patru apartamente în regim hotelier destinate turiştilor, iar din aprilie numărul lor se va dubla.

„Eu sunt din Constanţa, soţul meu este din Cluj şi locuiam în Cluj, iar vestea că sunt însărcinată ne-a făcut să ne gândim că ne dorim o viaţă mai bună şi mai mult timp. Ambii lucram în corporaţii, cu program de luni până vineri, iar timpul nu ne permitea să ne bucurăm atât de mult de noi. Suntem iubitori de mare amândoi, eu fiind din Constanţa, am primit de la familia mea două apartamente, iar faptul că intram în doi ani de pauză ne-a făcut să luăm decizia să ne întoarcem la Constanţa şi să începem un business, să profităm că avem un litoral atât de frumos şi că cererea este destul de mare“, a povestit Eugenia Cherecheş. 

Ea a menţionat că pentru restul apartamentelor a dezvoltat o formă de partner-management şi a subînchiriat apartamentele în regim hotelier, care a însemnat o investiţie iniţială de 5.000 de euro.

„Totul începe prin promovare. Ne promovăm pe toate site-urile posibile de cazări, atât în extrasezon, cât şi în plin sezon“, a mai spus antreprenoarea. Ea a precizat că a ales staţiunea Mamaia pentru că acolo erau primele două apartamente pe care le avea, însă nu exclude şi alte zone pentru extindere, pe litoral sau în alte părţi ale ţării. „Momentan Mamaia este printre cele mai puternice staţiuni şi vom rămâne aici.  Rata de ocupare este de peste 95% în sezon, iar în extrasezon undeva la 50%. Deţinem de la studiouri, care au capacitate de 2 adulţi, până la apartamente cu trei camere, unde capacitatea este de şase adulţi“, a explicat fondatoarea RoApart. 

Preţul diferă de asemenea de la un sezon la altul, pornind de la 100 lei pe noapte în extrasezon şi ajungând şi la 1.000 - 1.200 lei pe noapte în plin sezon estival. „Pandemia ne-a închis porţile pentru clienţii străini. În condiţii normale aş putea spune că sunt undeva la 60% români, 40% străini, însă cu pandemia am avut peste 95% români“, a mai spus Eugenia Cherecheş.  Totuşi ea menţionează românii care au redescoperit turismul în propria ţară odată cu criza sanitară care a închis graniţele şi călătoriile. Totuşi, teama de virus a venit şi cu oportunităţi pentru antreprenori.

„Categoria noastră de apartamente în regim hotelier a avut o creştere extraordinară tocmai din cauza pandemiei pentru că turiştii vor să se simtă în siguranţă. Nu îşi doresc spaţii comune, nu îşi doresc aglomeraţie, iar atunci cererea a fost extrem de mare anul acesta“, a mai explicat fondatoarea RoApart. 

Valea Prahovei şi Braşov sunt pe harta de extindere pentru antreprenoare, care spune că în aceste zone problema sezonalităţii ar dispărea, turiştii mergând în aceasta zonă tot timpul anului.  „Partenerul nostru de bază este Vodafone. Categoric făără Vodafone nu am putea face nimic pentru că toată promovarea noastră în online este realizată cu ajutorul lor. Şi pentru serviciile de telecomunicaţii oferite clienţilor care sunt foarte importante, televiziunea şi internetul, ne bazăm pe Vodafone, e partenerul nostru de încredere", a spus Eugenia Cherecheş.  Ea spune că lumea antreprenoriatului este una frumoasă, iar cea mai mare provocare pe care a întâlnit-o a fost legată de curajul de a investi. 

„E foarte frumos să lucrezi pentru tine, să lupţi pentru tine, să vezi cum te dezvolţi zi de zi. Este cea mai bună decizie pe care am luat-o şi cu siguranţă în acest domeniu voi rămâne. Viitorii antreprenori trebuie să aibă curajul de a începe. Trebuie să studieze acel business, piaţa", a concluzionat Eugenia Cherecheş.

 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO