Constructii & Imobiliare

Business MAGAZIN. Mallul nu este nimic altceva decât interpretarea Occidentală şi contemporană a ceea ce era în multe oraşe târgul sau talciocul. Dochiţa Zenoveiov, agenţia de branding Inoveo: Numele unui mall poate atrage mai mulţi clienţi sau dimpotrivă

Business MAGAZIN. Mallul nu este nimic altceva decât...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

05.06.2021, 13:00 280

Unele au luat numele zonei în care au fost poziţionate, în vreme ce altele au vrut ca, printr-un cuvânt, să sugereze o întreagă experienţă. Şi, deşi am putea crede că ne lovim de atâtea branduri în fiecare zi încât nu ştim unde ar mai putea încăpea altele, se pare că loc tot mai există. Cât de important este însă brandul pus pe frontispiciul mallurilor?

Bucureşti Mall are o istorie de peste 21 de ani, iar Plaza România va ajunge în curând la 17 ani. Clienţii au creat deja o legătură cu mărcile noastre. Brandul este identitatea noastră, arată modul în care consumatorii ne percep şi vom continua să investim în această direcţie”, spun reprezentanţii Anchor Grup, grupul cu acţionariat turcesc care a pus primele două malluri pe harta de retail modern a României.

În septembrie 1999, pe când mulţi dintre noi nici nu înţelegeam concret ce înseamnă mall, se deschidea Bucureşti Mall, în zona Vitan, un proiect de 40.000 de metri pătraţi. Cinci ani mai târziu, al doilea centru comercial modern de pe piaţa locală îşi deschidea uşile, tot sub egida Anchor Group. Era vorba de Plaza România. Între timp, în mai bine de două decenii, am ajuns la peste 130 de malluri. „Am investit în Plaza România şi Bucureşti Mall, în ultimii opt ani, peste 16 milioane de euro. Ne-am poziţionat încă de la început ca trendsetteri în piaţă, iar eforturile noastre se concentrează în această direcţie”, adaugă oficialii Anchor.

Ca suprafaţă, cel mai mare mall din Bucureşti şi din ţară este însă AFI Cotroceni. Numele este, evident, împrumutat de la zona în care se află, prima particulă fiind luată din denumirea companiei dezvoltatoare, AFI Europe. Până în urmă cu câţiva ani însă, brandul complet era AFI Palace Cotroceni. „Noua poziţionare a avut la bază rezultatele unei cercetări realizate de companie, conducând astfel la simplificarea de brand, ca urmare a tendinţei organice de percepţie din partea clienţilor, a chiriaşilor şi a partenerilor”, spune Sorin Scîntei, directorul general AFI Cotroceni.

Centrul comercial din sectorul 6 al Capitalei este, de altfel, şi proiectul cu cele mai multe magazine din Bucureşti, peste 330, potrivit celor mai recente date, un număr care tot creşte de la un an la altul. „Piaţa de retail este una dinamică, provocatoare şi noi suntem într-un proces continuu de dezvoltare”, spune Sorin Scîntei de la AFI Cotroceni. Pe asocierea cu zona în care se află au mizat şi proprietarii Băneasa Shopping City din nordul Bucureştiului. Gândit ca un oraş al cumpărăturilor, mallul se identifică în primul rând cu zona Băneasa, pe care o deserveşte. Este, totodată, mallul cu cele mai mari venituri din Bucureşti, conform celor mai recente date publice – 161 de milioane de lei din chirii în 2020.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO