Constructii & Imobiliare

C&W Echinox: companiile alocă bugete lunare de până la 10.000 de euro pentru a crea context de socializare, motiv invocat des de angajaţi pentru a se reîntoarce la birou

Roxana Nicolae, Workplace Manager Asset Services Cushman & Wakefield Echinox

Roxana Nicolae, Workplace Manager Asset Services Cushman & Wakefield Echinox

Autor: Cristina Bellu

20.09.2022, 10:30 198

Odată cu adoptarea la scară largă modelului de lucru hibrid, angajaţii şi-au schimbat şi motivele pentru care vor să meargă la birou, pe primele locuri fiind socializarea, nevoia de colaborare şi conexiune şi de a avea un echilibru între viaţa profesională şi cea personală.

În acest context, companiile sunt acum preocupate să creeze cele mai bune condiţii pentru a satisface aceste nevoi ale angajaţilor, arată datele companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

“În România, se remarcă două tipuri de modele hibrid, unul flexibil, când angajaţii respectă un anumit număr de zile de săptămână când lucrează de la birou, de regulă trei, şi unul fix în care există un program setat la nivel de echipă, de comun acord cu managementul. Cu toate acestea, managerii sunt foarte atenţi cum abordează subiectul întoarcerii la birou şi nu doresc forţarea în niciun fel a angajaţilor când vine vorba de acest aspect, mai ales a celor din sectorul IT&C, unde există o provocare continua pentru atragerea şi retenţia talentelor.”, spune Roxana Nicolae, Workplace Manager Asset Services Cushman & Wakefield Echinox.

Pentru a convinge însă angajaţii să vină într-un număr tot mai mare la birou, companiile au adoptat strategii diverse, existând trei direcţii în acest scop, respectiv configuraţia/designul/funcţionalităţile spaţiului de lucru, crearea de context pentru socializare şi acordarea unor noi tipuri de facilităţi.

”Dacă ne referim la crearea de context pentru socializare, acesta se traduce prin organizarea de diverse evenimente în cadrul biroului unde angajaţii se pot întâlni, respectiv: happy hours, prânzuri, petreceri tematice etc. Bugetele alocate lunar pentru astfel de evenimente pot să ajungă până la 10.000 de euro”, adugă Roxana Nicolae.

Studiile Cushman & Wakefield arată că în funcţie de industria în care lucrează, angajaţii se aşteaptă ca modelul de lucru hibrid să funcţioneze în continuare, cu circa 44% dintre angajaţi care vor să meargă la birou periodic, până la trei zile pe săptămână.

Sectoarele serviciilor profesionale, consultanţă şi farma&medical au cel mai mare procent al angajaţilor care vor să revină în birou în sistem full time, în timp ce în companiile din domeniul tehnologiei se înregistrează cea mai mare pondere a celor care sunt interesaţi de muncă la distanţă.

Principalul motiv pentru care angajaţii doresc să vină la birou este pentru socializare, 52% dintre participanţii la studiul Cushman & Wakefield, indiferent de domeniul de activitate, au indicat că vor să vină la birou, în primul rând pentru a se întâlni cu colegii.

Mai mult decât atât, de-a lungul timpului, angajaţii au ajuns să vadă biroul ca pe un loc pentru interacţiuni personale şi mai puţin unul unde pot accesa instrumentele şi soluţiile necesare desfăşurării activităţii profesionale. Astfel, în 2021, doar 21% dintre angajaţi au spus că merg la birou pentru că le oferă condiţiile optime pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu, comparativ cu 31% din 2020. Aceasta este cea mai importantă schimbare înregistrată în ultimul an, şi reflectă cel mai probabil faptul că angajaţii şi-au creat acasă spaţii de lucru mai eficiente.

În plus, 15% dintre respondenţii au indicat că mersul la birou nu le aduce niciun beneficiu. În acest context, companiile trebuie să “promoveze” biroul ca loc de conexiune şi colaborare, dacă doresc să readucă angajaţii înapoi în birouri

 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO