Constructii & Imobiliare

Carmen Ravon, liderul echipei de retail a CBRE România, a fost promovată în rolul de Head of Retail Occupiers pentru Europa Centrală şi de Est

Carmen Ravon, liderul echipei de retail a CBRE România,...

Autor: Cristina Bellu

13.12.2021, 10:46 265

CBRE, principalul jucător la nivel global din piaţa de consultanţă imobiliară, continuă să îşi extindă operaţiunile în cele zece ţări din regiunea Europa Centrală şi de Est (CEE) şi anunţă numirea lui Carmen Ravon, în prezent lider al echipei de retail a CBRE România, în rolul de Head of Retail Occupiers pentru întreaga regiune CEE, poziţie din care va coordona şi facilita expansiunea retailerilor în regiune.

"Recentele perturbări ale pieţei de retail, şi în special ascensiunea e-commerce-ului, au condus la o nevoie suplimentară de consultanţă din partea companiilor, care necesită nu numai o expertiză aprofundată, ci şi creativitate şi leadership. Carmen Ravon are un know-how şi o capacitate remarcabilă de a anticipa tendinţele pieţei şi se va concentra pe crearea şi consolidarea relaţiilor noastre de afaceri cu companiile de retail care au nevoie să îşi extindă amprenta pe orice format de retail în cele 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, precum şi pe cooperarea strânsă cu echipele dedicate sectorului Industrial & Logistică din structura noastră", explică Andreas Ridder, Managing Director al CBRE pentru regiunea CEE.

Cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul imobiliar de retail, Carmen Ravon a semnat cu succes şi în mod repetat contracte de închiriere cu companii internaţionale de top, precum Peek & Cloppenburg, Inditex Group, Decathlon, H&M, C&A, Hervis, LC Waikiki, DM, Lidl, Sephora, Adidas, Mango, Jysk, KFC, McDonalds, Starbucks, Office Shoes, şi multe altele.

Împreună cu echipa sa locală a consiliat retaileri importanţi în procesul de optimizare a portofoliilor, cum ar fi Victoria's Secret, Burger King, Nespresso, Michael Kors, Lagardere şi Philip Morris, şi a coordonat, de asemenea, procese de închiriere pentru noi centre comerciale şi parcuri de retail, cât si proiecte de renovare şi re-închiriere pentru centre comerciale în toate oraşele mari din România, arată datele transmise de reprezentanţii CBRE.

În plus, Carmen Ravon este artizanul noii linii de business Omnichannel, CBRE România fiind prima companie imobiliară care a lansat servicii de acest tip din dorinţa de a asista retailerii în expansiunea lor pe sectorul logistic. Întrucât dezvoltarea comerţului electronic implică strategii şi investiţii în lanţul de aprovizionare şi logistică pe toate pieţele din CEE, Carmen Ravon va colabora îndeaproape în noul rol şi cu experţii CBRE din regiune pe sectorul Industrial & Logistics.

"Abilităţile, creativitatea şi expertiza lui Carmen în domeniul serviciilor de Retail şi Omnichannel vor servi într-un moment în care graniţele dintre retail, industrial şi logistică se estompează accelerat şi o nouă abordare se impune", spune Răzvan Iorgu, Managing Director al CBRE Romania

Carmen Ravon este absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, specializarea Finanţe şi Bănci şi deţine o diplomă de management de la The Open University Business School din Londra.

"Suntem martorii unei perioade atipice, iar retailul se transformă mai repede decât oricând, fie că vorbim de experienţele din centrele comerciale ori de expansiunea comerţului electronic. Pentru a pune lucrurile in contextul unei perspective globale relevante este de reţinut că penetrarea comerţului electronic va împinge vânzările online către o valoare de 3,9 trilioane de dolari până în 2025, ceea ce înseamnă de 4 ori mai mult decât în 2015", adaugă Carmen Ravon, noul Head de Retail Occupiers al CBRE pentru regiunea CEE.

După rezultate mai slabe ale sectorului de retail în 2020, Oxford Economics prevede o creştere anuală pentru toate ţările din regiunea CEE în 2021 şi 2022, în medie fiind prognozată la 5% faţă de anul anterior în 2021 şi la 3% faţă de anul anterior în 2022. Printre ţările cu cea mai mare creştere în 2021 (peste 8% faţă de anul anterior) se numără Bulgaria, Croaţia, România şi Slovenia. În 2022, se estimează ca Republica Cehă, Estonia şi Slovacia să înregistreze peste 6% faţă de anul anterior.

În România, se estimează că stocul modern de retail va depăşi bariera de 4,00 mil. mp, ajungând la 4,10 mil. mp până la sfârşitul anului 2021. Luând în considerare proiectele în construcţie cât şi cele planificate, până la sfârşitul anului 2022, se aşteaptă ca valoarea totală să atingă 4,30 mil. mp, volum anticipat care este în măsură să redea investitorilor şi dezvoltatorilor încrederea în retailul tradiţional

Stocul de spaţii moderne de retail din România înregistreză 3,98 mil. mp la sfârşitul trimestrului al treilea al acestui an, reunind ca formate de retail atât centre comerciale, cât şi parcuri de retail. Luând în considerare noile livrări se poate observa predispoziţia dezvoltatorilor către formatul de retail specializat, tendinţă începută în 2020 şi modelată de reglementările impuse de pandemie.

Cu toate acestea, influenţa comerţului electronic în modelele de afaceri ale retailerilor şi creşterea puternică a acestui mod de achiziţie în preferinţele clienţilor interferează deja cu modelul tradiţional de desfacere a mărfii, rămânând doar la latitudinea retailerilor să aleagă modul în care vor integra abordarea omnichannel în strategiile lor de vânzare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO