Constructii & Imobiliare

Cushman & Wakefield Echinox: Doar 40% dintre angajaţi vor reveni la birou în următoarea perioadă. “Companiile vor continua să practice un mix între munca de la birou şi munca de acasă”

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox

Autor: Cristina Bellu

16.06.2020, 12:58 304

Tot mai multe companii încep să îşi reia activitatea în sediile situate în clădirile de birouri, odată cu relaxarea restricţiilor de deplasare, impuse de pandemia Covid-19, dar într-o primă fază cu doar 40% dintre angajaţi, potrivit specialiştilor companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Astfel, dacă în perioada de izolare la domiciliu impusă de autorităţi, doar 4% dintre angajaţi şi-au continuat activitatea de la birou, gradul de populare a clădirilor de birouri va creşte în următoarea perioadă de zece ori.  Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre angajaţii din zona serviciilor vor continua, cel puţin pentru o perioadă, să lucreze de acasă, arată datele rezultate în urma unui sondaj derulat de Cushman & Wakefield Echinox în perioada 21 – 29 mai pe un număr de 33 de companii din Bucureşti şi Cluj cu un total de peste 17.000 de angajaţi care îşi desfăşoară activitatea în clădiri de birouri.

“Jumătate dintre aceste companii au revenit sau vor reveni la birou cu o parte importantă dintre angajaţi în decursul lunii iunie, aproape 20% dintre firme şi-au programat revenirea în septembrie, în timp ce 13% dintre companiile intervievate, în special mici şi medii, îşi propun să revină la birou abia la începutul anului viitor”, transmit reprezentanţii companiei de consultanţă imobiliară.

În acest context, 30% dintre companii consideră că în următoarele 12 luni vor avea nevoie de mai puţin spaţiu de birouri, 61% dintre firme îşi acoperă necesarul de birouri cu spaţiile deja contractate, în timp ce 9% dintre firme preconizează că vor avea nevoie de spaţiu suplimentar.

„Companiile vor continua să practice un mix între munca de la birou şi munca de acasă dintr-o serie de motive, precum dorinţa unora dintre companii de a testa eficacitatea muncii de acasă pe un interval mai lung de timp sau atitudinea mai prudentă a unor angajaţi, care vor să evite pe cât posibil locurile aglomerate, precum mijloacele de transport în comun. Cel mai important aspect este însă legat de faptul că, la o densitate medie de circa 10 mp / angajat, cât era standardul în piaţa locală înainte de pandemie, este imposibilă revenirea la birou cu toţi angajaţii cu respectarea normelor de distanţare recomandate. Astfel, considerăm că acest procent de 40% este aproape de capacitatea maximă a spaţiilor de birouri deja închiriate în contextul actual, reconfirmând necesitatea sediilor de birouri şi chiar potenţialul de redimensionare a acestora prin preluarea unor spaţii suplimentare”, explică Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Stocul de birouri moderne din Bucureşti şi Cluj se ridică la aproape 3,5 milioane de metri pătraţi, găzduind peste 300.000 de angajaţi din domenii diverse, precum IT, telecom, servicii financiare (bănci – asigurări), servicii profesionale (avocaţi – consultanţi), media, etc.

 
 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO