Constructii & Imobiliare

Cushman & Wakefield Echinox: Stocul de retail modern din România va depăşi pragul de 4 mil. mp până la finalul anului. Calendarul deschiderilor, decalat de pandemia Covid-19

Cushman & Wakefield Echinox: Stocul de retail modern din...

Autor: Roxana Rosu

23.07.2020, 13:04 277

Stocul de retail modern din România, format din centre comerciale, parcuri de retail şi galerii comerciale cu o suprafaţă închiriabilă de minimum 5.000 de metri pătraţi, a ajuns la un total de 3,96 milioane de metri pătraţi şi urmează să depăşească pragul de 4 mil. metri pătraţi până la finalul anului, reiese din datele raportelor Bucharest Retail Market şi Retail Regional Cities, realizate de Cushman & Wakefield Echinox.

Cu un stoc de 1,25 milioane metri pătraţi, format din 32 de proiecte cu o suprafaţă închiriabilă medie de 39.000 de metri pătraţi, Bucureştiul este cea mai mare piaţă, deservind o populaţie de aproape 2,6 milioane de locuitori ai regiunii Bucureşti – Ilfov, potrivit celor mai recente date ale Institutului Naţional de Statistică cu privire la populaţia după domiciliu.

Cel mai recent proiect intrat în stocul regiunii Bucureşti – Ilfov este DN1 Value Center, finalizat la finalul anului trecut de către Prime Kapital şi MAS Real Estate pe raza localităţii Baloteşti. Având o suprafaţă închiriabilă de 27.000 mp, DN1 Value Center a consfiinţit crearea unui nou parc de retail cu o suprafaţă de aproape 47.000 mp care mai cuprinde şi două unităţi deţinute şi operate de grupurile germane Hornbach şi Lidl.

Stocul de retail din Bucureşti este comparabil ca dimensiuni cu cel din regiunea Centru – Vest a ţării (1,33 mil. mp) şi de două ori mai mare decât cel din regiunea Est – Moldova (595.000 mp). La nivel de oraşe, cele mai dezvoltate pieţe din punct de vedere al stocului de spaţii comerciale moderne sunt Timişoara (254,000 mp), Constanţa (211,000 mp) şi Oradea (199,000 mp).

Prima jumătate a anului 2020 a fost cea mai dificilă din istoria de 20 de ani a pieţei locale de retail modern, în condiţiile în care autorităţile au decis la finalul lunii martie suspendarea activităţii pentru toate magazinele considerate neesenţiale care îşi desfăşoară activitatea în centre comerciale, ca măsură de prevenţie pentru stoparea extinderii pandemiei Covid-19. Începând cu 15 iunie, activitatea comercială a fost reluată, fiind restricţionate în continuare cinematografele şi zonele de food-court.

„Piaţa de retail a traversat, într-adevăr, o perioadă extrem de dificilă, în care activitatea a numeroşi retaileri a fost suspendată, situaţie ce a afectat, în lanţ, şi încasările proprietarilor de centre comerciale. Comerţul online a prins avânt, iar în condiţiile în care situaţia medicală rămâne delicată, frecvenţa cumpărăturilor în cadrul centrelor comerciale rămâne sub nivelul anterior stării de urgenţă. Cu toate acestea, cumpărăturile online nu se pretează pentru toate categoriile de produse şi nici pentru toate profilurile de cumpărători, iar alternativa comerţului stradal rămâne slab dezvoltată, cu prea puţine zone care pot oferi o experienţă plăcută de shopping. În aceste condiţii, considerăm că centrele comerciale îşi vor recâştiga, treptat, clienţii, chiar dacă asta va însemna o nouă „reinventare”, pentru a răspunde unui profil de consumator mai pragmatic şi mai prudent.”, a declarat Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO