Constructii & Imobiliare

Florian Niţu, Popovici Niţu Stoica şi Asociaţii: Este impropriu să sperăm ca managerii să poată aduce oamenii înapoi la birou. Ei trebuie să găsească soluţii pentru ca angajaţii să cedeze singuri tentaţiei de a se reîntoarce în spaţiile de lucru consacrate

ZF Rezidential & Office Summit’24

Florian Niţu, Popovici Niţu Stoica şi Asociaţii: Este...

Autor: Cristina Bellu

26.09.2024, 17:30 158

Cheia reîntoarcerii angajaţilor în birouri, după ce modelul de lucru în sistem hibrid a fost adoptat la scară largă în urma pandemiei de COVID, constă în transformarea spaţiului de lucru într-un mediu care să le ofere un confort superior, oportunităţi de interacţiune şi facilităţi pe care munca de acasă nu le are, consideră Florian Niţu, Managing Partner în cadrul firmei de avocatură Popovici Niţu Stoica şi Asociaţii.

“Conceptul de munca în regim hibrid exista şi înainte de pandemie, dar aceasta l-a amplificat. Toate analizele care s-au făcut de la pandemie încoace arată că transformarea culturală s-a produs. Este impropriu să sperăm ca managerii să poată aduce oamenii înapoi la birou, ci mai repede trebuie să găsească soluţii pentru ca angajaţii să cedeze tentaţiei de a se reîntoarce în spaţiile de lucru consacrate”, a spus Florian Niţu la ZF Rezidential & Office Summit’24.

Alte declaraţii:

♦ Astăzi, orice proiect presupune un proces de urbanizare sau de contribuţie în urbanizare. Este de asemenea un rezultat între intereacţiunea dintre public şi privat. Nu se mai poate imagina că un proiect de autorizare a unei investiţii imobiliare poate fi simplificat şi rezumat la o aplicaţie în vederea obţinerii permisului de construcţie.

♦ Este un proces complex, care presupune un dialog, şi care, din păcate, încă nu a ajuns să aibă o cultură a transparenţei şi a dialogului cu instituţiile, dar dicolo de aceste lucruri, procesul de autorizare este unul ireversibil. O formă de parteneriat cu reglementatorul înseamnă angajamente de investiţii în spaţiul public, pentru comunitate în principal.

♦ În cazul dezoltărilor în piaţa de birouri, proiectele se schimbă din punct de vedere al construcţiei. Când gândeşti un proiect nou, ai două variante pentru a le dezvolta în următorii ani. Pe de o parte se generalizează un minim standard, care totuşi este destul de ridicat. Al doilea profil de chiriaş este acela de chiriaş client dedicat. În majoritatea cazurilor proiectele se definesc în funcţie de caietele de sarcini pe care aceşti clienţi le stabilesc la rândul lor. Este greu de imaginat un proiect de birouri în Bucureşti, cu livrare în 2027 de exemplu, în care să nu ai deja în minte un profil de client, o filozofie de cum atragi clientul respectiv şi criteriile pe care el ţi le va impune prin caietul lui de sarcini. 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025