Prioritatea zero în domeniul infrastructurii rutiere de transport trebuie să fie construcţia drumului de mare viteză Sibiu-Piteşti, acesta fiind necesar pentru închiderea cordiroului Rin-Dunăre (fostul coridor IV) pe porţiunea Nădlac-Constanţa, susţin membrii forumurilor de infrastructureă peundemerg.ro şi Construim-Romania.ro într-o scrisoare deschisă transmisă ministrului transporturilor, Ioan Rus.
“Acest lucru va ajuta la repoziţionarea strategică a portului Constanţa şi transformarea lui într-o veritabilă poartă a Europei de intrare şi ieşire a mărfurilor din Orientul Mijlociu şi Asia. De asemenea, închiderea coridorului va securiza păstrarea în ţară a uzinei Dacia de la Piteşti şi a altor exportatori cheie din România, inclusiv a uzinei Ford, după construirea autostrăzii Craiova-Piteşti”, spun forumiştii în aceeaşi scrisoare. Ei atrag atenţia că România şi-a luat angajamentul, prin Acordul de parteneriat încheiat cu Comisia Europeană, să finalizeze coridorul Nădlac-Constanţa în perioada 2014-2020.
Master Planul General de Transport, documentul cu priorităţile României în materie de infrastructură de transport până în 2030, realizat de consultantul britanic AECOM, aduce în prim plan ruta Ploieşti-Comarnic-Braşov-Sibiu, aceasta urmând să fie realizată la standard de autostradă, în timp ce traseul Sibiu-Piteşti este propus să fie construit în regim de drum expres după anul 2020.
De asemenea, forumiştii arată că o centură cu profil de autostradă în jurul Capitalei este esenţială pentru a lega cele trei autostrăzi existente, Bucureşti-Piteşti, Bucureşti-Ploieşti şi Bucureşti-Constanţa, şI pentru a îmbunătăţi traficul în cea mai aglomerată zonă urbană din România.
Sursă: peundemerg.ro şi Construim-Romania.ro