• Leu / EUR4.7808
  • Leu / GBP5.5850
  • Leu / USD4.3144
Constructii & Imobiliare

La două zile după ce ZF a semnalat problemele de pe “ciotul” de drum de la intrarea pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, Rus face o vizită pe şantier. “Şoseaua nu poate fi folosită aşa cum ar trebui”

La două zile după ce ZF a semnalat problemele de pe “ciotul” de drum de la intrarea pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, Rus face o vizită pe şantier. “Şoseaua nu poate fi folosită aşa cum ar trebui”

Autor: Andreea Neferu

29 ian 2015 1510

Ministrul transporturilor Ioan Rus a verificat astăzi stadiul lucrărilor pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, unde lipseşte un tronson de 6,5 kilometri pentru ca şoseaua să fie gata, concluzionând că CNADNR trebuie să găsească “de urgenţă” soluţii pentru finalizarea acestui proiect.

“Ştiu că CNADNR s-a confruntat cu o situaţie nedorită în cazul construcţiei autostrăzii Bucureşti-Ploieşti şi în momentul acesta autostrada nu poate fi folosită aşa cum ar trebui, pentru că nu este făcută încă legătura cu Bucureştiul. Din acest motiv am solicitat conducerii CNADNR să identifice de urgenţă cele mai bune soluţii pentru finalizarea acestui proiect”, a spus Rus.

Vizita lui Rus pe această autostradă vine la două zile după ce ZF a scris despre situaţia “ciotului” de 6,5 kilometri dintre Şoseaua Petricani şi centura Capitalei, ce ar urma să întregească autostrada Bucureşti-Ploieşti.

Circa 3 kilometri ai acestui tronson vor fi deschişi circulaţiei în 2016, în timp ce un alt tronson, de 3,3 kilometri, nu are încă un termen de finalizare, potrivit unui răspuns transmis de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) la solicitarea ZF. Compania de drumuri dă vina pentru tărăgănarea lucrărilor pe Primăria Municipiului Bucureşti, pe Primăria Voluntari, dar şi pe Poliţia Română, instituţii ce au cerut modificări în proiectul tehnic iniţial al tronsonului de 6,5 kilometri

Deşi lucrările la cei 19,5 kilometri ai tronsonului Bucureşti - Moara Vlăsiei, din care face parte şi „ciotul“ de 6,5 kilometri, au început în mai 2008, nici acum, la aproape şapte ani distanţă, acest prim sector al autostrăzii Bucureşti - Ploieşti nu este gata. Efectiv, lucrările pe acest tronson de 6,5 kilometri au început abia în 2012, anul în care a fost inaugurată autostrada Bucureşti - Ploieşti (între centura Capitalei şi Ploieşti), potrivit datelor ZF.

Acest tronson de 6,5 kilometri care desparte autostrada de titlul de „drum finalizat“ se află într-o situaţie incertă, având în vedere că 3,2 kilometri din acesta sunt aproape gata, având un stadiu fizic al lucrărilor executate de 98%, în timp ce restul de 3,3 kilometri sunt finalizaţi doar în proporţie de 5%, potrivit datelor transmise de CNADNR la solicitarea ZF. „CNADNR estimează că pe sectorul cuprins între km 3,3 şi 6,5, traficul rutier va fi deschis în anul 2016“, susţine compania de drumuri. Astfel, deşi acest mic tronson, de 3,2 kilometri, este aproape gata, iar constructorii, italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi, au cerut deja efectuarea recepţiei, CNADNR spune că în niciun caz în 2015 nu se va putea circula pe acesta. În cazul tronsonului de 3,3 kilometri, care începe în şoseaua Petricani, CNADNR nu dă niciun termen estimativ de finalizare.

Datele prezentate acum de CNADNR intră în contradicţie cu ceea ce declara la începutul acestui an Ioan Rus, ministrul transporturilor. El susţinea că în 2015 vor fi deschişi 4,9 din cei 6,5 kilometri ai „ciotului“ care mai lipseşte din autostrada Bucureşti - Ploieşti.

Indiferent că 3,2 km sau 4,9 km vor fi gata anul acesta sau anul viitor, cert este că totuşi tronsonul va mai avea de aşteptat până să fie finalizat integral.

Principalele valute BNR - miercuri, 18:51
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7808
Diferență: 0,5426
Ieri: 4.7776
Azi: 4.3144
Diferență: 0,9949
Ieri: 4.3172
Azi: 5.5850
Diferență: 1,0348
Ieri: 5.5732
Azi: 4.3531
Diferență: 1,2302
Ieri: 4.3546