Constructii & Imobiliare

Noi promisiuni de la Ministrul Transporturilor: Autostrada Comarnic-Braşov o vom începe în acest an

Noi promisiuni de la Ministrul Transporturilor:...

Autor: Adina Oşan, Vasile Măgrădean

15.04.2015, 18:52 813

Întrebat, miercuri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, care ar fi proiectele prioritare de infrastructură rutieră, Ioan Rus a spus că printre acestea se numără autostrăzile Piteşti - Sibiu, Iaşi - Târgu Mureş, dar şi Comarnic - Braşov, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Avem câteva obiective, cum ar fi Piteşti - Sibiu, Comarnic - Braşov, Iaşi - Târgu Mureş, dar şi lucruri noi, Bacău - Braşov, Piteşti - Craiova, apoi continuarea a tot ce înseamnă Culoarul IV Pan European, vorbim de continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania. Autostrada Comarnic - Braşov o vom începe în acest an, suntem în negocieri cu Banca Europeană de Investiţii, cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, cu bugetul statului, cu tehnicieni care au diverse variante de soluţionare. Ce pot să spun este că în acest an această autostradă va începe. Suntem în negocieri strategice, adică o facem din fonduri europene sau ca şi concesiune", a spus Rus.

În ceea ce priveşte autostrada Sibiu - Piteşti, ministrul Transporturilor a spus că acest proiect are o problemă legată de contestaţiile depuse.

"A câştigat cineva licitaţia pentru studiul de fezabilitate, s-a contestat, acum se analizează contestaţia. Ne ucide birocraţia asta cu contestaţiile. Avem un alt exemplu, centura Bacăului s-a câştigat acum doi ani şi a câştigat-o cineva. Altcineva a contestat şi doi ani ne-a ţinut în justiţie, iar la final justiţia a dat câştig de cauză celui care a câştigat licitaţia. S-au pierdut doi ani, dar şi bani. Ne încurcă şi legislaţia privind achiziţiile publice", a afirmat Rus.

Ioan Rus a vizitat, miercuri, lotul 4 al şantierului autostrăzii Turda - Sebeş, împreună cu comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu.

La începutul anului 2014, CNADNR a încheiat un memorandum cu consorţiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov. Lungimea autostrăzii este de 53,22 kilometri.

Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care patru ani construcţie şi 26 de ani operare şi întreţinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare şi construcţie este de 1,828 miliarde euro (fără TVA).

Termenul anunţat de autorităţi pentru semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii Comarnic - Braşov a fost amânat de mai multe ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), a renunţat la contract.

Autostrada este împărţită în cinci secţiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Buşteni (16,3 km), nodul rutier Buşteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râşnov (15,2 km) şi nodul rutier Râşnov până la Cristian (5,4 km).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO