Constructii & Imobiliare

Piaţa de 10 miliarde de lei pe an pe care multinaţionalele nu au „descifrat-o“ încă: trei reţele antreprenoriale domină bricolajul

Piaţa de 10 miliarde de lei pe an pe care...

Autor: Ioan Dornescu

16.06.2015, 00:00 631

Piaţa locală de bricolaj (retail, fără distribuţie) s-a ridicat anul trecut la aproximativ 9,7 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro), în creştere cu 2,9%, potrivit companiei de cercetare PMR din Polonia, care a prognozat un avans de 6,2% la nivelul anului 2015.

Anul trecut a fost unul bogat în evenimente pentru sectorul de profil, fiind marcat de două tranzacţii importante, prin care peste 40 de magazine şi-au schimbat proprietarul, şi de exitul nemţilor de la Obi. În plus, în 2014 au fost derulate investiţii de peste 60 de milioane euro în magazine noi şi a apărut un nou brand pe piaţă - Brico Depot - în locul magazinelor Bricostore.

După ce, cu un an înainte, britanicii de la Kingfisher intrau pe piaţa românească prin preluarea Bricostore, în 2014 s-au parafat deal-urile prin care omul de afaceri turc Omer Susli a achiziţionat magazinele Praktiker România,  iar Leroy Merlin a cumpărat cele 15 unităţi ale austriecilor de la bauMax.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO