Constructii & Imobiliare

Primăria Alexandria: Construirea unui drum rapid Bucureşti – Alexandria – Craiova va permite optimizarea legăturilor economice ale investitorilor locali cu alte zone ale României şi cu multe state europene

Primăria Alexandria: Construirea unui drum rapid Bucureşti – Alexandria – Craiova va permite optimizarea legăturilor economice ale investitorilor locali cu alte zone ale României şi cu multe state europene

Autor: Bogdan Alecu

19.06.2018, 10:58 1462

Îmbunătăţirea conexiunilor rutiere cu cele mai apropiate mari oraşe din zonă, ar permite livrarea mai rapidă a produselor realizate în Alexandria, astfel încât pe lângă dezvoltarea businessurilor deja existente, zona ar putea atrage şi investiţii suplimentare, în condiţiile în care primăria urmează să investească într-un parc industrial.

„Construirea unui drum rapid Bucureşti – Alexandria – Craiova va permite optimizarea legăturilor economice ale investitorilor locali cu alte zone ale României şi cu multe state europene, având şi conexiuni cu transporturile pe apă, feroviare şi aeriene. Investitorii se duc în zonele unde infrastructura rutieră este deja bună sau urmează a fi îmbunătăţită. Potenţialul de dezvoltare al municipiului Alexandria va fi cu atât mai mare cu cât acesta va dispune de o infrastructură de transport rutier mai dezvoltată”, a spus Augustin Ioan, viceprimarul municipiului Alexandria.

Guvernul a anunţat că intenţionează să construiască în următorii ani Autostrada Sudului, care va lega Bucureştiul de Alexandria, Craiova, Drobeta Turnu Severin şi Logoj, ce va permite inclusiv oraşelor din partea de sud a ţării să aibă acces direct spre infrastructura vest-europeană. de asemenea, un drum rapid va permite inclusiv instalarea de furnizori pentru uzina Ford de la Craiova în zona de sud a ţării.

Cele mai mari companii din Alexandria sunt Koyo – fostul Rulementul, producător de rulmenţi deţinut de japonezii de la Koyo, care în 2017 a avut afaceri de 336 mil. lei, în creştere de la 332 mil. lei în 2016 şi are aproape 1.500 de angajaţi. Compania a avut un profit net de aproape 16 mil. lei în 2017 şi unul de 36 mil. lei în 2016. Compania produce rulmenţi pentru industria auto, aerospaţială, maritimă, agro, turbine eoliene şi altele. De asemenea, in Alexandria se produc panouri de joasă şi medie tensiune la Electrotel

Electrotel din Alexandria, companie românească cu o istorie de 47 de ani şi care produce tablouri electrice de joa­să şi medie tensiune, a ajuns să livreze la export peste 90% din producţia fabricii unde lucrează în prezent 550 de oameni.

Electrotel din Alexandria, com­panie românească cu o istorie de 47 de ani care produce ta­blouri electrice de joasă şi medie tensiune, a ajuns să livreze la export peste 90% din producţia fa­bricii unde lu­crează în prezent 550 de oameni.

Vasile Velciu, CEO şi acţionar majoritar al Electrotel declara în toamna anului trecut că firma pe care o conduce a ajuns la 550 de salariaţi, iar 90% din producţie merge la export în toată lumea, pe şase continente, din interiorul Cercului Polar, la Tropice, aplicaţii off-shore şi on-shore. Compania livrează echipamente pentru domenii precum energetic, petrol şi gaze, pentru uzine nucleare, hidro şi termocentrale, metalurgie, ciment, căi ferate, industrie navală. Electrotel lucrează cu jucători internaţionali precum Siemens, Schneider, Alstom, Lafarge sau OMV, dar şi cu cei locali precum Confind, Electrica, CFR sau Romelectro. Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 64 mil. lei, faţă de 66 mil. lei în 2016, când creştea cu 14% faţă de anul anterior. Povestea Electrotel a început în urmă cu 47 de ani, iar după Revoluţie aceasta a fost deţinută timp de nouă ani de o companie germană, conform datelor ZF şi infor­maţiilor furnizate de Vasile Velciu. În urmă cu 13 ani, antreprenorul a intrat în acţio­nariatul companiei, iar în prezent deţine, alături de familia sa, peste 90% din acţiunile producătorului din Alexandria.

Tot în producţia industrială activează şi compania Fluorocarbon, ce produce mase plastice şi care reprezintă o divizie a unei companii britanice. Fluorocarbon a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 10 mil. lei şi un profit net de 32.652 lei, cu 71 de angajaţi.

În industria textilă businessul Time International Trading fosta Filatură deţinut de britanicul  Cristopher Raymond Long. Compania a avut anul trecut afaceri de peste 121 mil. lei şi un profit net de peste 16 mil. lei cu 1.350 de angajaţi. Pe de altă parte, muncitorii din industria textilelor sunt plătiţi cu salariul minim pe economie, având un impact redus asupra consumului. Dar, companiile de textile reprezintă o bună sursă de angajaţi pentru companii producătoare de cablaje pentru industria auto.

Potrivit statisticilor Institutului Naţional de Statistică, în Alexandria rata de şomaj este de 4,13%, oraşul având 24.160 de persoane angajate, din care 21.040 locuiesc în oraş şi 3.120 în localităţile învecinate. Spre comparaţie, în Teleorman este de circa 10%. În plus, cei mai mulţi salariaţi din Alexandria lucrează în industrie şi nu în agricultură cum s-ar crede.

„Construcţia unui drum rapid care acoperă zona de sud a României va asigura o conectivitate bună spre vest (Timisoara – ţările din vestul Europei) şi spre sud ( Turnu Măgurele, Zimnicea - ţările din sudul Europei) şi va deservi Bucureştiul”, a spus Augustin Ioan.

Prin construirea parcului industrial se urmăreşte asigurarea creşterii economice a municipiului Alexandria, prin crearea şi/sau dezvoltarea acelor investiţii care exploatează la maximum potenţialul local existent, potrivit viceprimarului.

„Se preconizează creşterea atractivităţii mediului de afaceri local şi străin, facilitarea implementării în zonă a unor activităţi industriale competitive ce utilizează tehnologii avansate. Investitorii vor putea concesiona teren pe o perioadă de până la 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire a contractului de concesiune, cu jumătatea perioadei iniţiale (până la 25 de ani), valoarea concesiunii va fi stabilită de către părţi, prin negocieri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi posibilitatea achizitionării terenului, în cazul în care investitorul încheie un contract de concesiune pe o perioadă de minim cinci ani”, a spus Augustin Ioan.

Cele mai recente investiţii în infrastructura rutieră din apropierea Alexandriei au reprezentat construcţia centurii ocolitoare pe traseul DN6 spre Craiova, inaugurată în vara anului 2013 şi construcţia/asfaltarea drumului judeţean DJ504 care face legătura dintre Alexandria şi Giurgiu. Porţiunea din judeţul Teleorman este asfaltată, iar în curs de asfaltare este cea din judeţul Giurgiu.

„Până la construcţia centurii ocolitoare a Municipiului Alexandria, traficul de pe Drumul Naţional 6 care leagă Bucureştiul, prin Alexandria, de Roşiorii de Vede, Caracal, Craiova, Timişoara, traversa intravilanul localităţii. Din acest motiv erau înregistrate frecvent ambuteiaje şi încetiniri ale fluenţei traficului, mai ales pentru traficul greu care tranzita localitatea”, a spus Augustin Ioan.

 
AFACERI DE LA ZERO