Constructii & Imobiliare

În ce stadiul este pista 1 de pe Aeroportul Otopeni: lungimea a fost redusă la 2.200 de metri, iar avioanele de mari dimensiuni nu au voie să o folosească din cauza riscurilor de ”exfoliere a acostamentului”

În ce stadiul este pista 1 de pe Aeroportul Otopeni:...

Autor: Gabriel Pecheanu

17.04.2018, 12:36 703

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Minea, a declarat, marţi, că sunt avioane care operează fără probleme pe pista 1 a Aeroportului Otopeni, deşi lungimea a fost redusă la 2.200 de metri, mai puţin aeronavele Boeing 747, din cauza riscului  de “exfoliere a acostamentului”.

“Sunt şi piloţi care pot să opereze pe 2.200 (de metri – n.r.) în loc de 3.500, dar la sfârşitul lunii iunie această pistă va fi operaţională sută la sută şi acest prag nu va mai exista. Pista are o lungime de 3.500 de metri, din care această porţiune de 1.300 nu poate fi utilizată datorită covorului asflatic care are neconformităţi. Pentru a evita incidentele, a fost scurtată lungimea pistei, dar sunt avioane şi piloţi care operează fără probleme pe acestă lungime. Practic, 2.200 este o lungime absolut suficientă pentru majoritatea aeronavelor”, a declarat Ionel Minea după audierile din Comisia de transporturi din Camera Deputaţilor.

El a precizat că la pista 1 a Aeroportului Otopeni se realizează în prezent lucrări de întreţinere, reparaţiile capitale urmând să fie demarate după finalizarea pistei 2. Minea a susţinut că singurele restricţii la pista 1, în prezent, sunt impuse aeronavelor de tip Boeing 747, din cauza riscului de “exfloiere a acostamentului”.

De asemenea, Ionel Minea a susţinut că este mulţumit de ritmul impus lucrărilor la aeroportul Otopeni. “În acest moment, de o lună şi jumătate de când sunt răspunzător de acest segment, sunt mulţumit pentru ritmul pe care l-am impus pentru toate aceste lucrări care au demarat acum, deşi ele puteau de mulţi ani, dar vă invit pe toţi acum să vedeţi cum se lucrează la pista 2”.

Autoritatea Aeronautică Civilă din România (AACR), a solicitat la începutul lunii aprilie aeroportului Henri Coandă restricţionarea traficului aerian pentru anumite categorii de aeronave, cu literă de cod superioară. Este vorba de categoriile E, pentru avioane cum sunt Boeing 767, Boeing 777, Airbus 330 şi 340, precum şi de categorie F, cum sunt Boeing 747-800 sau Airbus A380. După apariţia documentului mai avut loc întâlniri, la sediul Ministerului Transporturilor şi la sediul Autorităţii, unde s-a discutat pe tema infrastructurii căii de rulare, de mentenanţă şi alte probleme, iar experţii CNAB vor furniza documente suplimentare legate de starea infrastructurii. Oficialii aeroportului au invocat şi începerea lucrărilor de modernizare a pistei 1 a Aeroportului Otopeni şi de intervenţii la pista 2.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO