Cele mai mari 30 de plăţi realizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în primul semestru totalizează circa 280 de milioane de euro, arată o analiză ZF pe baza informaţiilor transmise de companie. În condiţiile în care infrastructura românească de transport este deficitară, totuşi CNADNR are pe mână anual circa 1,5 miliarde de euro, astfel că întrebarea care se pune este cum sunt cheltuite aceste sume.
Astfel, compania de drumuri a plătit anul acesta o serie de facturi restante din anii anteriori, doar o parte din bani fiind direcţionaţi către continuarea lucrărilor aflate în derulare.
Cea mai bine plătită companie în primele şase luni ale acestui an a fost Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu. Compania a încasat puţin peste 70 de milioane de euro pentru lucrări de reabilitare a unor drumuri naţionale precum DN 2D Focşani - Ojdula sau DN 1H Zalău - Aleşd. Locul al doilea în topul celor mai bine plătite companii este ocupat de austriecii de la Strabag, care au primit circa 38 mil. euro pentru reabilitări de drumuri naţionale, dar şi pentru construcţia autostrăzii Deva - Orăştie, pe care au finalizat-o încă de acum peste un an. Pe poziţia a treia figurează italienii de la Astaldi, care au încasat aproape 24 mil. euro în primul semestru pentru autostrăzi precum Medgidia - Constanţa, Cernavodă - Medgidia, Orăştie - Sibiu (tronsoane pe care compania le-a finalizat deja) sau Nădlac - Arad (tronson la care firma italiană lucrează în prezent).