Constructii & Imobiliare

Topul plăţilor făcute pentru drumuri şi autostrăzi anul acesta

Topul plăţilor făcute pentru drumuri şi autostrăzi...

Autor: Andreea Neferu

27.07.2014, 15:29 436

Cele mai mari 30 de plăţi reali­zate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţio­nale din România (CNADNR) în primul semestru totalizează circa 280 de milioane de euro, arată o analiză ZF pe baza informaţiilor transmise de companie. În condiţiile în care infra­structura românească de transport este deficitară, totuşi CNADNR are pe mână anual circa 1,5 miliarde de euro, astfel că întrebarea care se pune este cum sunt cheltuite aceste sume.

Cea mai mare parte a facturilor achitate în prima parte a acestui an sunt de fapt arierate, CNADNR livrând în continuare bani pentru lucrări din anii trecuţi pe care nu le-a plătit. Câteva exemple sunt plăţile realizate pentru construcţia unor autostrăzi precum Cernavodă-Medgidia, Medgidia - Constanţa sau Arad - Timişoara, proiecte ce au fost deja deschise circulaţiei de 2-3 ani.

Astfel, compania de drumuri a plătit anul acesta o serie de facturi restante din anii anteriori, doar o parte din bani fiind direc­ţionaţi către continuarea lucrărilor aflate în derulare.

Cea mai bine plătită companie în primele şase luni ale acestui an a fost Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu. Compania a încasat puţin peste 70 de milioane de euro pentru lucrări de reabili­tare a unor drumuri naţionale precum DN 2D Focşani - Ojdula sau DN 1H Zalău - Aleşd. Locul al doilea în topul celor mai bine plătite companii este ocupat de austri­ecii de la Strabag, care au primit circa 38 mil. euro pentru reabilitări de drumuri naţionale, dar şi pentru construcţia autostrăzii Deva - Orăştie, pe care au finalizat-o încă de acum peste un an. Pe poziţia a treia figurează italienii de la Astaldi, care au încasat aproape 24 mil. euro în primul semestru pentru autostrăzi precum Medgidia - Constanţa, Cernavodă - Medgi­dia, Orăştie - Sibiu (tron­soa­ne pe care com­pania le-a finalizat deja) sau Nădlac - Arad (tronson la care firma italiană lucrează în prezent).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO