Cea mai recentă variantă a Master planului general de transport, modificată în urma discuţiilor cu Comisia Europeană, care include şi strategia de implementare a proiectelor, arată că autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat la 2 miliarde de euro, va fi gata în 2020, în contextul în care lucrările ar urma să înceapă în 2017.
De asemenea, autostrada Comarnic-Braşov, care se doreşte a fi construită în parteneriat public-privat, va fi realizată “în faze” până în 2023. Astfel, mai întâi va fi construită autostrada până în 2020, urmând ca cel mai târziu în 2023 să fie realizate variante de ocolire pentru Azuga, Buşteni, Sinaia şi Comarnic.
În continuare, în această variantă a master planului se vorbeşte despre construcţia a 1.300 de kilometri de autostrăzi până în 2030, la fel ca în forma anterioară
Master Planul stabileşte “cinci coridoare cheie” de infrastructură de transport la nivel naţional care pornesc din Capitală sau leagă estul de vest.
Printre coridoarele din master plan se numără Bucureşti-Braşov, Bucureşti-graniţa de vest a României cu o ramură nordică, ce va traversa oraşe precum Piteşti, Sibiu, Deva şi Timişoara, respectiv o ramură sudică ce va trece prin Piteşti, Craiova, Dr. Tr. Severin şi Lugoj. Un al patrulea coridor este Bucureşti-Oltenia, care realizează legatuă cu Alexandria şi Craiova, în timp ce al cincilea coridor cheie leagă Moldova de graniţa de vest. Aceste coridoare au apărut într-o hartă dintr-o versiune anterioară a master planului, fără a fi însă explicate.
Actuala variantă a master planului nu este cea finală, după cum se precizează la începutul documentului. Master planul a fost revizuit de mai multe ori, în urma dezbaterilor publice dar şi a observaţiilor făcute de Comisia Europeană.