Constructii & Imobiliare

Un anunţ imobiliar atrage în medie 20 de contactări, cu un vârf de 26 de contactări în Bucureşti

Un anunţ imobiliar atrage în medie 20 de contactări,...

Autor: Roxana Rosu

10.08.2017, 00:04 514

Un anunţ postat pe un site de imobiliare beneficiază, în medie, de 20 de contactări în intervalul a două săptămâni, apartamentele cu două camere conducând în topul căutărilor, cu 50% din numărul total de contactări, potrivit unui studiu realizat de către Reveal Marketing Research, care a analizat eficienţa anunţurilor de vânzare şi închiriere de pe site-urile de imobiliare.

Cel mai mare număr de contactări per anunţ este înregistrat în Bucureşti, cu o medie de circa 26, iar la polul opus se află Moldova, cea mai puţin dinamică regiune. Din totalul contactărilor, apartamentele puse la vânzare însumează două treimi, în timp ce închirierile generează o treime din total.

Portalurile OLX şi Storia.ro generează împreună 50% din totalul contactărilor, iar următorul pe listă, cu 26%, este imobiliare.ro. În acelaşi timp, doar trei dintre cei cinci jucători încadraţi în această analiză au generat contactări pentru toate anunţurile - OLX, Storia.ro şi Imobiliare.ro, fiecare anunţ primind minimum trei contactări.

„Dacă îţi vinzi casa pe OLX, vei primi cele mai multe mesaje şi apeluri telefonice. Dacă, în schimb, alegi Storia.ro, vei fi contactat de mai puţine persoane, însă mai decise să facă o tranzacţie: încă de la primul mesaj pe platformă, îţi vor fi solicitate detalii despre locuinţă, programări de vizionare şi chiar negociere de preţ”, afirmă Marius Luican, General Manager Reveal.  

În cadrul cercetării realizate de către Reveal Marketing Research, 800 de anunţuri au fost postate pe cinci site-uri de imobiliare şi monitorizate timp de două săptămâni. În total, acestea au generat 16.174 de contactări. Studiul, desfăşurat în perioada 9-23 iunie, în cinci regiuni ale ţării (Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov) a analizat HomeZZ.ro, Imobiliare.ro, LaJumate.ro, OLX.ro şi Storia.ro.

Potrivit datelor colectate, storia.ro are cel mai mare grad de intenţie de cumpărare din partea utilizatorilor, iar OLX este lider la nivel cantitativ, având cel mai mare număr de contactări.

Reveal Marketing Research este o companie de strategie şi studii de piaţă în rândul consumatorilor şi pieţelor din România şi Europa.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO