Constructii & Imobiliare

Valeriu Toma, CBRE: Proprietarii de birouri vor să scadă cu 30-50% costurile de operare ale clădirilor, fără a afecta serviciile sau joburile furnizorilor

Valeriu Toma, Deputy Head of Property Management, CBRE România

Valeriu Toma, Deputy Head of Property Management, CBRE România

Autor: Cristina Bellu

13.04.2020, 14:13 691

Procentul angajaţilor care au nevoie să vină la birou a scăzut cu până la 90-95% din totalul echipelor, pe măsură ce companiile au implementat munca de acasă, în contextul pandemiei de COVID-19, lucru care ar putea duce la o  scădere a costurilor de operare ale clădirilor cu până la 50% în acestă perioadă, arată o analiză realizată de compania de consultanţă imobiliară CBRE.

„Pe piaţa de property management a clădirilor de birouri asistăm la un paradox: având în vedere gradul redus de utilizare în această perioadă, proprietarii se gândesc să scadă costurile de operare a clădirii cu 30-50%, însă fără a afecta serviciile sau a pune în pericol joburile furnizorilor. Eficientizarea costurilor de service charge, în afara taxei pe proprietate, are două componente: echipamentele tehnice şi oamenii. În cazul echipamentelor, se pot modifica programele de funcţionare, trecându-se pe modul de economisire sau chiar oprind parţial anumite echipamente care asigură încălzirea, ventilaţia sau iluminatul spaţiilor”, explică Valeriu Toma, Deputy Head of Property Management, CBRE România.

În ceea ce priveşte oamenii care asigură serviciile de operare ale clădirilor de birouri soluţiile se referă la implementarea unor ture mai scurte, un program redus de lucru sau asigurarea unor echipe stand-by care sa suplinească nevoile reactive.

„Atât proprietarii, cât şi chiriaşii, îşi doresc ca spaţiile de birouri să fie menţinute în parametrii optimi de funcţionare, pentru ca întoarcerea la birou să se petreacă în condiţii cât mai bune. Clădirea este un organism viu şi are nevoie să fie întreţinută corespunzător. Soluţiile implementate pe timpul pandemiei nu trebuie să creeze prejudicii pe termen mediu şi lung. Reducerea activităţilor de mentenanţă, fie că vorbim de spaţiile exterioare sau de cele interioare, trebuie făcută strategic”, subliniază Valeriu Toma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO