Crypto Club

Crypto Club. Dorian Cazacu, Ipsos Research: Dacă ne uităm la profilul ocupaţional al investitorilor, vedem angajaţi din IT, comerţ, dar şi angajaţi din administraţie, din educaţie sau din sănătate

26.08.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

În timp ce 96% dintre adulţii români care au participat la studiu spun că au auzit de criptomonede, doar 49% au auzit de NFT-uri. 

Românii care spun că au investit în criptomonede vin din sectoare variate, de la IT şi până la sectorul de sănătate, după cum arată un studiu realizat la începutul acestui an de Ipsos Research România la comanda Tradesilvania. 

„Dacă ne uităm la profilul ocupaţional, vedem nişte vârfuri în industria IT – cam 10% din respondenţii din întreg eşantionul – apoi vedem industria de vânzări, comerţ, distribuţie, după care urmează o plajă foarte largă de verticale, de la angajaţi în admi­nistraţie până la educaţie sau sănătate. Tehnic, tot ce ai nevoie să poţi deveni investitor este un device conectat şi o sumă de bani pe care să fii dispus să o investeşti în criptomonede“, a explicat Dorian Cazacu, senior client director la Ipsos Research România, prezent în cadrul emisiunii Crypto Club, realizată de ZF în parteneriat cu Tradesilvania.com, platformă premium de investiţii digitale. 

Studiul a fost realizat prin intermediul canalelor online în ianuarie 2022, iar eşan­tionul a cuprins 500 de respondenţi, cu vârste cuprinse în intervalul 18-55 de ani. Astfel, 96% dintre adulţii români conectaţi la inter­net au auzit de criptomonede, iar caracteris­ticile românilor care cunosc acest termen sunt: locuiesc în oraşe cu peste 200.000 de locuitori, au educaţie superioară şi au un ve­nit net lunar de peste 4.850 de lei, în medie. 

„Salariul mediu pe economie este de circa 3.500 de lei, iar în studiul nostru, în rândul celor 96% care au auzit ceva despre criptomonede, indiferent ce ştiu despre ele, media venitului net lunar este undeva în jur de 4.800 de lei. În rândul celor 40% care deţin în prezent orice soi de criptomonedă media salarială ajunge şi la circa 5.600 de lei net. (...)“

„Undeva sub 40% dintre deţinători câştigă sub salariul mediu pe economie dar cu toate acestea investesc în criptomonede“. 

Când vine vorba despre percepţia românilor faţă de criptomonede, aici există diferenţe între respondenţi, dar şi diferenţe între ce au înţeles unii respondenţi şi cum arată situaţia reală. 

În timp ce 92% sunt de acord că acestea reprezintă monede digitale, iar 68% consideră că acestea pot fi efectuate pentru a realiza plăţi online, doar un procent de 22% dintre respondenţi ştiu că nu există o instituţie centralizată care să reglementeze criptomonedele. În acelaşi timp, 13% dintre respondenţi consideră că aceste monede sunt acceptate de majoritatea magazinelor din România, deşi această afirmaţie nu este corectă .

Este interesant de observat că jumătate dintre adulţii români conectaţi la internet, adică 49%, sunt familiarizaţi cu termenul de Non-Fungible Token (NFT), însă doar 21% deţin NFT-uri în prezent. Astfel, se poate vedea o diferenţă majoră între nivelul de popularitate al criptomonedelor şi cel al NFT-urilor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Trandesilvania