Cryptobusiness

Spania vine cu noi reguli pentru influenceri, companii şi firme de PR care promovează criptomonede: cine are peste 100.000 de urmăritori este obligat să includă în campanii avertismente legate de riscuri

Kim Kardashian şi Floyd Mayweather sunt daţi în judecată pentru că ar fi înşelat publicul larg promovând o criptomonedă care le-a adus pierderi investitorilor.

Kim Kardashian şi Floyd Mayweather sunt daţi în judecată pentru că ar fi înşelat publicul larg promovând o criptomonedă care le-a adus pierderi investitorilor.

Autor: Alex Ciutacu

18.01.2022, 14:49 272

Spania introduce noi reguli pentru modul în care influencerii, sponsorii şi alte părţi interesate promovează criptomonede, potrivit Engadget.

Influencerii cu peste 100.000 de urmăritori trebuie să anunţe autorităţile de reglementare din Spania cu cel puţin 10 zile înainte de a lansa o campanie de promovare pentru active din industria crypto.

Noile reguli intră în vigoare din data de 17 februarie, iar cei care nu le respectă riscă amenzi de până la 300.000 de euro.

Influencerii vor fi obligaţi să dezvăluie dacă au fost plătiţi pentru promovare de fiecare dată când promovează criptomonede. În cazul în care au fost plătiţi, legislaţia îi va forţa să includă în campaniile lor de promovare avertismente clare cu privire la riscurile legate de piaţa crypto, inclusiv faptul că acest tip de active nu sunt reglementate ca active investiţionale.

Regulile vor acoperi atât companiile care promovează active crypto, cât şi companile de PR pe care acestea le angajează.

„Dacă influencerii nu ar fi fost acoperiţi de legislaţie aceştia ar fi putut ajunge să reprezinte o portiţă în legislaţie. (...) Intrăm în teritoriu nou, atât noi cât şi ei, şi vor fi momente de fricţiune, dar asta se întâmplă de fiecare dat când aduci reguli pentru o piaţă care a stat nereglementată până atunci”, a declarat Rodrigo Buenaventura, şeful autorităţii spaniole de reglementare pentru valori mobiliare, citat de FT.

Reglementarea industriei crypto la nivel global este un subiect complex care presupune eforturi însemnate, iar modul în care sunt realizate campaniile de promovare reprezintă unul dintre principalele aspecte la care se uită majoritatea ţărilor.

Legislaţia care include influenceri şi vedete este cu atât mai importantă în contextul scandalului în cadrul căruia Kim Kardashian şi Floyd Mayweather sunt daţi în judecată pentru că ar fi înşelat publicul larg promovând o nouă criptomonedă care le-a adus pierderi investitorilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO