Cum construim România

ZF Cum construim România, un proiect ZF & CBRE. Judeţul Ilfov vrea să schimbe strategia dezvoltării: parteneriate public-privat, educaţie şi infrastructură pentru atragerea investitorilor şi echilibrarea relaţiei cu Bucureştiul

04.07.2025, 00:08 Autor: Bogdan Alecu

 Administraţia judeţului Ilfov vrea să se repoziţioneze strategic prin investiţii publice masive în infrastructură, educaţie şi mediu, în paralel cu atragerea parteneriatelor public-privat  Olivia Oprescu, Ştefan Rădulescu şi Răzvan Iorgu au discutat în cadrul emisiunii ZF Cum construim România, realizată de ZF şi CBRE, despre viziunea pentru dezvoltarea zonei metropolitane, importanţa colaborării cu Bucureştiul şi miza proiectelor mari, de la metrou la drumuri radiale.

Judeţul Ilfov se află într-un moment-cheie de redefinire economică şi urbană, mizând pe o strategie construită în ju­rul parteneriatelor public-pri­vat, dezvoltării infrastructurii de transport şi investiţiilor în educaţie. Olivia Oprescu, administrator public al judeţului, subliniază că Ilfovul nu mai poate fi doar o extensie reziden­ţială a Capitalei, ci un pol de dezvol­tare coerent, cu centre educaţionale, spitale moderne şi parcuri industriale.

„Credem că parteneriatul public-pri­vat este cheia pentru a accelera dez­voltarea. Avem deja discuţii pen­tru realizarea unui campus dual în Găneasa, un proiect pe 10 hectare, destinat formării unei forţe de muncă specializate“, spune Olivia Oprescu. Această abordare este susţinută şi de mediul privat - Răzvan Iorgu, mana­ging director la CBRE, consideră că lipsa forţei de muncă calificate este principalul obstacol în calea inves­tiţiilor. „Există un potenţial imens în Ilfov. Zona generează deja 30% din PIB-ul României, dar lipsa in­frastructurii şi a pregătirii profe­sionale limitează creşterea“, averti­zează Iorgu. Dezvoltarea în Ilfov este accelerată şi de o migrare masivă din Bucureşti. Pandemia a adus o cerere mare pentru locuinţe individuale, iar Ilfovul a fost ales de mii de familii.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
CBRE