♦ HelpShip îşi extinde operaţiunile în CTPark Oradea Cargo Terminal la 20.000 mp, de patru ori mai mult decât în urmă cu un an ♦ Cu centrul său de fulfillment strategic amplasat în CTPark Oradea Cargo Terminal, HelpShip realizează livrări în ziua următoare atât către România, cât şi către Ungaria, respectiv în 48 de ore pentru livrările către Bulgaria, Croaţia, Slovenia, Slovacia şi în 3 până la 5 zile lucrătoare pentru livrările către restul UE.
Competiţia este tot mai mare în rândul magazinelor online, iar cele de pe plan local sunt nevoite să realizeze noi investiţii, pentru a ţine pasul cu industria, a explicat Ştefan Popa, CEO, HelpShip, un furnizor de top de soluţii de e-fulfillment şi logistică, parte a grupului şi reţelei logistice euShipments.com, în cadrul emisiunii ZF Cum Construim România, un proiect ZF şi CTP.
„Când creşti un business online, ai nevoie de marketing şi atunci trebuie să fii cât mai creativ, poate trebuie să faci tu clipuri, spre exemplu. Atunci intervenim noi, cu serviciile de fulfillment şi ne ocupăm de acestea, tocmai ca proprietarul magazinului online să se ocupe de businessului, de partea creativă“, a spus Ştefan Popa. „Dacă trebuie deja să angajezi oameni, să te concentrezi pe operaţiuni, deja pierzi timp şi cel mai bine externalizezi. La noi 50% din clienţi vin din recomandări. Ne aşteptăm ca în următorii 5-10 ani să nu îşi mai facă nimeni comenzile, mai ales că vom vedea un grad tot mai mare de robotizare“, a explicat Ştefan Popa.
HelpShip îşi extinde operaţiunile în CTPark Oradea Cargo Terminal la 20.000 mp. Extinderea reflectă creşterea HelpShip, care a crescut de patru ori capacitatea operaţională de la 5.300 mp în circa un an de zile. Extinderea reprezintă un răspuns la cererea tot mai mare de servicii de fulfillment şi logistică determinată de creşterea rapidă a comerţului electronic în România, a doua cea mai mare piaţă din Europa Centrală şi de Est (ECE). Expansiunea HelpShip se aliniază cu angajamentul său de a oferi soluţii logistice eficiente şi de încredere portofoliului său în creştere de clienţi de comerţ electronic.
„Urmează să ne extindem cu încă 5.000 mp şi vom ajunge la circa 19.000 mp plus birouri, deci 20.000 mp. Contează şi componenta de cargo aerian, dar acum aşteptăm să devină funcţională. Suntem în discuţii cu cei de la aeroport“, a explicat Ştefan Popa.
Cu centrul său de fulfillment strategic amplasat în CTPark Oradea Cargo Terminal, HelpShip realizează livrări în ziua următoare atât către România, cât şi către Ungaria, respectiv în 48 de ore pentru livrările către Bulgaria, Croaţia, Slovenia, Slovacia şi în 3 până la 5 zile lucrătoare pentru livrările către restul UE. Hub-ul logistic din Oradea oferă, de asemenea, o conexiune directă către alte locaţii ale reţelei logistice euShipments.com: Ruse (Bulgaria), Zagreb (Croaţia), Senec (Slovacia) şi Ljubljana (Slovenia) printr-o rută zilnică de transport.
Creşterea cumpărăturilor online, accelerată de boom-ul AI, digitalizarea globalăşi efectele pandemiei de Covid-19, a determinat multe afaceri de comerţ electronic din regiune să exploreze oportunităţi de extindere şi să externalizeze nevoile lor logistice către parteneri de încredere, precum HelpShip. Clienţii HelpShip beneficiază de acces cuprinzător la reţeaua de fulfillment şi livrare la nivelul întregii UE oferită de euShipments.com.
Marius Mârza, regional business development director, CTP România
Marius Mârza, regional business development director, CTP România
CTP va miza mai departe nu doar pe spaţii logistice şi industriale mari, ci şi pe spaţii mai mici pentru IMM-uri, care prezintă un nou potenţial de creştere.
„Există cerere care vine şi de la companii locale, mici, antreprenoriale care vor să nu mai fie într-un spaţiu industrial de mii de metri pătraţi, iar în astfel de noi spaţii vom acomoda suprafeţe mai mici, de 1.000-1.500 de metri pătraţi pentru potenţiali clienţi. Observăm de asemenea şi multăcerere venită pe zona de industrial, chiar dacă în ultima perioadă domeniul automotivelor nu merge foarte bine şi am putea zice că se reinventează.Avem un nou proiect pentru o companie din domeniul automotive, o extindere de aproape 5.000 m metri pătraţi, un build to suit“, a spus Marius Mârza, regional business development director, CTP România.
CTPark Oradea Cargo Terminal este construit pe o suprafaţă de 14,4 hectare şi include trei clădiri cu o suprafaţă închiriabilă totală de peste 60.000 mp şi numeroase elemente de infrastructură specifice, cum ar fi rampa de parcare pentru aeronave sau căile de acces care leagă rampa de parcare a aeronavelor de pista aeroportului.
Amplasat în partea vestică a României, la doar 10 km distanţă de Borş, cel mai mare punct de frontieră de pe graniţa vestică, CTPark Oradea Cargo Terminal beneficiază de conexiune directă cu Aeroportul Oradea şi cu centrul industrial Eurobusiness II, dar şi cu mari oraşe învecinate precum Timişoara, Arad, Cluj-Napoca, Deva, Debrecen şi Budapesta.
Ştefan Popa, CEO, HelpShip
► HelpShip aproape şi-a triplat comenzile în 2024, suntem în creştere alături de CTP.
► Urmează să venim cu ceva nou, un serviciu nou pe bază de AI.
► Acum facem 550.000 de comenzi pe lună. Facem împachetare, depozitare şi livrare, trimitem către curier. Fără tehnologie nu poţi atinge astfel de cifre, iar AI-ul trebuie integrat în business.
► La CTPark Oradea Cargo Terminal HelpShip are contractat 20.000 mp, după o nouă extindere cu aproape 5.000 mp, după ce în 2024 au început de la 5.000 mp.
► Din România avem undeva la 65% clienţi, firme româneşti. Avem firme din toată Europa care lucrează cu noi - Bulgaria, Polonia, Cehia, Slovacia, UK. Noi facem parte dintr-un grup EU Shipments şi împreună avem 4 depoze şi în Slovacia.
► Când creşti un business online, ai nevoie de marketing şi atunci trebuie să fii cât mai creativ, poate trebuie să faci tu clipuri, spre exemplu. Atunci intervenim noi, cu serviciile de fulfillment şi ne ocupăm de acestea.
Marius Mârza, regional business development director, CTP România
► Transilvania reprezintă un pol important pentru e-commerce şi vedem deja acest lucru inclusiv în businessul HelpShip, care este chiriaş în proiectul CTP de la Oradea.
► Vedem în ultimii ani livrări tot mai rapide către un număr tot mai mare de locuitori din zonă datorită construcţiei autostrăzilor. Astfel, dacă un client livrează din Turda, nu mai are nevoie şi de o locaţie în Deva, sau nu mai are nevoie nici la Timişoara, deoarece deja se poate livra rapid.
► Vrem să venim cu spaţii logistice mai mici, pentru antreprenori, care nu doresc neapărat să ocupe suprafeţe în depozite foarte mari şi care vor să contracteze 1.000 sau 1.500 mp.
► Am construit o extindere de 5.000 mp pentru un proiect built-to-suit la Timişoara pentru o companie din automotive. Vedem în continuare cerere pentru producţie.
► Locaţia premium, posibilitatea de a se dezvolta şi în alte locaţii, poate unde reuşesc să găsească o forţă de muncă mai ieftină şi proximitatea de autostrada, aeroport, toate lucrurile de care ei sunt interesaţi. Un aspect foarte important este accesibilitatea zonei pentru oameni. La Oradea iniţial nu era transport în comun până la terminalul cargo. Acum este.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE