Deloitte

Deloitte Technology Fast 50 Europa Centrală. Cel mai important lucru pentru o companie la început de drum este să rezişti, pentru că orice început e greu

04.12.2024, 00:05 Autor: Răzvan Botea

Cel mai important lucru pentru o companie aflată la început de drum este rezilienţa, este de părere Cosmin Cosma, CEO al Finqware, companie care a primit unul dintre premiile adiacente programului Deloitte Technology Fast 50 Europa Centrală.

„Pentru o companie de start-up, cel mai important ingredient pe care trebuie să-l ai este rezilienţa, adică să re­zişti, pentru că, cel puţin în prima parte a dez­voltării unei companii, e acea vale a morţii, în care trebuie să strângi din dinţi şi să continui lupta, bătălia, confruntarea cu piaţa şi cu toate ele­mentele care sunt în jur“, a spus el. 

Deloitte România a organizat vineri o con­fe­rinţă dedicată progra­mului Technology Fast 50 Europa Centrală, cu sprijinul Google Cloud, partener de tehnologie la nivel regional, Toronto Business Development Center ca partener local şi Ziarul Financiar ca par­tener media. Trei com­panii din România au intrat în topul celor 50 de companii din tehno­logie cu cea mai rapidă creştere din regiune. Deloitte a mai acordat o serie de premii speciale, printre care şi „Companies to watch“, care oferă recunoaştere companiilor ce încă nu îndeplinesc criteriile pen­tru clasamentul prin­ci­pal. Anul acesta, cele trei companii din România din această categorie au fost Finqware, Plant an App şi Kinderpedia.

„Cel mai mare client al nostru a crescut de 20 de ori în ultimii trei ani. Aş zice că cea mai mare problemă a noastră acum este de distribuţie, în sensul că noi am făcut un produs. Clienţii ne zic că este el mai bun produs pe care l-au avut. Dar ne zic că nu suntem foarte buni la distribuţie şi aceasta este provocarea asta acum: să ducem distribuţia la nivelul produsului“, a spus, Bogdan Liţescu, fondatorul Plant an App, în cadrul evenimentului amintit.

Finanţarea este una dintre principalele provocări, a spus, la rândul său, Evelina Necula, cofondatoare şi chief marketing officer la Kinderpedia: „Finanţarea este una dintre principalele provocări şi cred că ne-a ajutat foarte mult că am fost, cum s-a mai spus despre antreprenorul român, destul de frugali, în sensul în care nu, nu ne-am lăsat tentaţi de lucrurile care strălucesc, nu ne-am lăsat îmbătaţi de valul niciunei finanţări. Am căutat întotdeauna să tratăm cu bun simţ şi cu o viziune organică etapele şi paşii de creştere pe care i-am făcut.“

Evelina Necula, cofondatoare, Kinderpedia: Am căutat întotdeauna să tratăm cu bun-simţ şi cu o viziune organică etapele şi paşii de creştere pe care i-am făcut.