Procesul de tranziţie în cadrul unei companii este dificil de realizat, deoarece odată cu plecarea fondatorului se schimbă şi viziunea din interiorul organizaţiei, a spus Dorel Paraschiv, Prorector, Academia de Studii Economice, la Gala Deloitte Best Managed Companies România, Ediţia a III-a.
„Procesul de tranziţie este unul extrem de complicat, pentru că odată cu schimbarea fondatorului se schimbă şi cultura organizaţională, se schimbă şi viziunea organizaţiei. Am avea nevoie de măcar două sau trei generaţii pentru a putea realiza o analiză de business continuity pe sectorul antreprenorial”, a explicat el.
Profesorul de economie a subliniat importanţa extinderii companiei, ca bază a profitabilităţii acesteia.
„Internaţionalizarea business-ului, atacarea unor piaţe din jur, a unor piaţe emergente, ne poate asigura o continuitate în business şi o dezvoltare pe viitor, astfel încât să reuşim pe termen lung să punem bazele unei companii profitabile. Suntem încă la început, procesul este ongoing, este un proces de învăţare, trebuie să avem răbdare şi vom avea evoluţii favorabile în timp”.
Ce a mai declarat spus Dorel Paraschiv, Prorector, Academia de Studii Economice:
♦ Noi venim după un anumit tip de cultură care nu a încurajat antreprenoriatul, evident că nu ne putem cumpara încă cu Silicon Valley, San Francisco sau nici cu anumite oraşe sau ţări din Europa. Aici intervine şi rolul nostru de universitate şi cred că este foarte bine ca împreună să contribuim la dezvoltarea unei astfel de culturi antreprenoriale.
♦ Fiind un context destul de turbulent, probabil că foarte mulţi antreprenori sunt destul de sceptici, ceea ce este normal, sau poate sunt îngrijoraţi, însă, aversiunea faţă de risc face diferenţa între un business de succes şi un business obişnuit. Agilitatea şi avresiunea la risc cred că sunt foarte importante în perioada asta.
♦ Sunt convins că suntem pe calea cea bună şi că acest context turbulent nu face decât să ne dea un impuls în a consolida business-ul local, cultura de business şi domeniile unde noi putem avea avantaje competitive. Investiţi în infrastructură, investiţi în automotive, investiţi în IT, şi de ce nu, în agricultură.
♦ Sfatul meu pentru pentru antreprenori, este acela de a-şi indetifica nişa de business pentru a putea aduce un avantaj competitiv, neintrând în competiţie cu multinaţionalele, unde şansele de reuşită sunt mult mai mici.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE