Donează pentru linia întâi
sursa foto: instagram.com/cmovila

Cum poţi dona şi tu pentru linia întâi 20% din impozitul pe profit prin platforma creată de eMAG, Banca Transilvania, Bitdefender şi Mobexpert. Peste 2.000 de companii au ales să ajute

07.05.2020, 14:00 Autor: Alex Ciutacu

Suma donaţiilor realizate prin platformă depăşeşte 11,3 milioane de lei

Peste 2.000 de companii şi peste 31.000 de persoane fizice au ales să se unească într-un efort comun de sprijinire a sistemului medical şi de repornire a economiei, răspunzând la apelul lansat de eMAG, Banca Transilvania, Bitdefender şi Mobexpert prin lansarea platformei „Donează pentru linia întâi”.

Din cele 11,3 milioane de lei care au fost colectaţi până acum prin platforma care uneşte antreprenori, companii, dar şi persoane fizice, eroii din linia întâi au beneficiat de echipamente de protecţie, măşti şi echipamente medicale, pentru a lupta mai eficient în faţa pandemiei.

Persoanele juridice care vor să fie eroi pentru cei din linia întâi pot contribui de două ori, alegând să direcţioneze printr-un contract de sponsorizare 20% din impozitul pe profit către această campanie.

În cazul societăţilor comerciale care plătesc impozit pe profit, suma aferentă sponsorizării va fi scăzută din impozitul datorat la nivelul valorii minime dintre 0,75% din cifra de afaceri, respectiv 20% din impozitul pe profit datorat.

De asemenea, microîntreprinderile pot sponsoriza, urmând ca „Donează pentru linia întâi” să deducă valoarea sponsorizării, până la nivelul de 20%, din impozitul pe venit datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile
 

Cum se redirecţionează cei 20%

Procedura pentru redirecţionarea celor 20% din impozitul pe venit se bazează pe un simplu contract de sponsorizare, semnat în două exemplare.

Acesta trebuie înregistrat în contabilitate în anul pentru care se face plata impozitului, adică anul anterior momentului plăţii efective a impozitului.

În cazul în care suma donată depăşeşte aceste limite, companiile ce plătesc impozit pe profit pot reporta diferenţa şi continua să o deducă timp de 7 ani consecutivi.

Pentru microîntreprinderi, care plătesc impozit pe venit, diferenţa este, de asemenea, reportabilă şi deductibilă timp de 28 de trimestre consecutive.

Ce se întâmplă cu fondurile

Fondurile strânse prin platforma „Donează pentru linia întâi” sunt atribuite achiziţiei de materiale şi aparatură necesară în spitale, dar şi pentru medicii de familie, poliţiştii, jandarmii şi militarii aflaţi în linia întâi.

Prin coordonarea cu autorităţile, materialele sunt distribuite de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) către zonele care au cea mai mare nevoie de ele.

Până acum, prin program au fost direcţionate peste 5 milioane de măşti de protecţie cu trei pliuri către medici de familie, poliţişti, jandarmi şi militari. De asemenea, 350.000 de măşti N95 (FFP2), cu grad ridicat de protecţie au fost donate medicilor din spitale.

Peste 2.100 de companii şi 31.000 de persoane fizice s-au alăturat iniţitivei până acum, cu cele mai multe donaţii raportate la numărul de locuitori venind din Voluntari, Otopeni, Popeşti-Leordeni, Floreşti şi Bragadiru.

Localităţile care au contribuit cel mai mult prin donaţii sunt Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Braşov.

Mastercard şi Baupartener Group se numără printre companiile care s-au alăturat recent eforturilor de combatere a pandemiei, cu donaţii de 500.000 lei fiecare prin campania iniţiată de Banca Transilvania, eMAG, Mobexpert şi Bitdefender.

sursa foto: instagram.com/cmovila

Parteneri: