După Afaceri

A apărut noul număr al După Afaceri Premium: Ce puteţi citi în ediţia specială dedicată sărbătorii de Paşte?

31 mar 2017 635 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Într-o seară de luni, la jumătatea lunii martie, a avut loc deschiderea sezonului cultural 2017 al Parisului la Opera Garnier. O clădire impunătoare, de o frumuseţe clasică şi totuşi dramatică şi de o bogăţie opulentă. Opera Garnier se remarcă la exterior printr-o arhitectură eclectică, iar la interior printr-o decadenţă ce rivalizează (şi cred că iese chiar câştigătoare) cu cea de la Palatul Versailles.

Nu mă pot gândi la un spaţiu mai potrivit decât acest palat (pentru că este un palat din punct de vedere arhitectural), ce se apropie de venerabila vârstă de 150 de ani, pentru a găzdui un eveniment cultural de o asemenea amploare şi importanţă. Nimic deosebit până aici.

Doar că, după câteva reprezentaţii specifice - de operă, balet, teatru - pe scena Operei din Paris a urcat formaţia L.E.J. alcătuită din trei tinere de 22 de ani, care au interpretat un mix de pop şi muzică clasică, ce a făcut sala să aplaude frenetic. „Surpriza serii“ se auzea pe buzele tuturor în engleză, franceză, coreeană sau japoneză după reprezentaţia L.E.J. Şi totuşi, adevărata surpriză a serii a venit ceva mai târziu, dar înainte de miezul nopţii când s-a rupt deja vraja ca în Cenuşăreasa.

După spectacole a urmat o recepţie, un fel de cocktail la Opera din Paris. Primul gând a fost ţi­nuta. De gală, am presupus. Prima greşeală. Nu exista dress code, au mers şi blugii, şi ţinuta de birou, dar şi o rochie cu design geometric. Nu prea şi-ar fi găsit loc acolo o rochie de seară.

Muzica? Clasică, am presupus din nou. A doua greşeală. Într-o sală îmbrăcată practic în aur, cu mici „inserţii“ de fresce, cu candelabre ce coborau până la jumătatea camerei, cânta muzică electronică. Mă repet, în caz că e nevoie. La Opera Garnier din Paris.

Un tânăr DJ făcea să răsune una dintre cele mai opulente clădiri din lume, în timp ce pe fundal se proiectau jocuri de lumini în toate culorile curcubeului. O seară de luni unde s-au întâlnit două lumi. A fost totodată o seară care mi-a revoluţionat concepţia despre luxul parizian. Singura constantă a fost şampania care a curs râuri-râuri până când ceasul a sunat ora închiderii.

Până la urmă ce înseamnă luxul? Poate fi un ecler personalizat, acea prăjitură inventată acum aproximativ 200 de ani, dar care este astăzi la fel de actuală ca oricând. Mai ales dacă chefii patiseri au găsit o combinaţie aparte de dulce şi sărat (unt şi caramel sărat dacă ar fi să aleg eu) şi au ascuns şi un mesaj dedicat.

Poate fi o cafea maturată timp de mai mulţi ani pentru ca boabele să se dezvolte şi apoi să se dezbrace de secrete pentru a releva în ceaşcă arome deosebite. 

Despre toate acestea, dar şi despre multe altele, veţi putea citi în noul număr din După Afaceri Premium care încearcă să studieze cea mai nouă (R)evoluţie. Cea a luxului.

Într-o eră în care linia de demarcaţie dintre sexe se estompează, în care sferele geopolitice de influenţă se reconfigurează, iar tehnologia mai avansează unul-doi paşi, era greu de crezut că industria luxului va rămâne neatinsă de schimbare. Şi nu a rămas.

Cristina Roşca este Editor-şef După Afaceri Premium