Arts & Design

Cu ce maşini să pleci la drum în vacanţă. Cine se bate cu avionul la confort

30 mai 2011 1689 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Limuzinele sau chiar van-urile sau SUV-urile de lux reprezintă exclusivismul suprem atunci când vine vorba de transportul "terestru" şi chiar poate fi alternativa ideală pentru elicopter, atunci când traficul o permite.

Grija constructorilor auto pentru pasageri a devenit tot mai mare. Tehnologiile au evoluat. Oferă acum un grad de siguranţă şi confort mai ridicat, motoarele au devenit mai rafinate, mai puternice şi mai performante inclusiv în ceea ce priveşte consumul.

Mai mult, graţie numeroaselor soluţii găsite, acum cei ce doresc un confort sporit la drum lung nu trebuie să aleagă neapărat o limuzină de lux clasică, ci pot alege un "coupe cu patru uşi" precum Mercedes-Benz CLS sau chiar un Porsche Panamera, sau, de ce nu, un Aston Martin Rapide.

Ferrari a făcut anul acesta cel mai important pas în ceea ce priveşte confortul pasagerilor. Scaglietti 612, gran-tourismo-ul Ferrari, a fost înlocuit anul acesta cu un shooting-break - Ferrari FF - primul model al constructorului italian cu tracţiune integrală, care dispune de patru locuri "adevărate" şi un portbagaj 450 de litri, care, prin rabatarea banchetei, poate ajunge la 800 de litri - adică o capacitate de încărcare similară cu a unui model de clasă medie, suficient de încăpător pentru o vacanţă în doi de o saptămână într-o staţiune de munte.

Dar ce se întâmplă atunci când este nevoie de un vehicul potrivit în orice situaţie? În acest caz există SUV-ul. SUV-urile au reuşit în ultimii zece ani nu numai să-şi formeze un segment propriu, ci chiar să "fure" un număr însemnat de clienţi care până în acel moment se axau pe limuzine.

Dacă la finele anilor '90 singurul SUV premium era Mercedes-Benz ML, exceptând desigur Range Rover, care era considerat o adevărată ãcapodoperă" pe teren accidentat, acum toţi constructorii premium şi chiar unii precum Porsche şi-au extins gama nu doar cu unul ci chiar şi cu trei astfel de modele.

Limuzina este primul şi cel mai important accesoriu al unui executiv de top. Aceasta poate fi un Rolls Royce în cazul unui client care deţine un business, BMW sau Audi în cazul unui CEO, sau, de ce nu, un Porsche Panamera sau Aston Martin Rapide, pentru cei care doresc un automobil sport cu patru locuri, dar şi patru uşi.

Semnalul dat de companii precum Aston Martin sau Porsche, prin intrarea în segmentul ãcoupeurilor cu patru uşi" accentuează şi mai mult prestigiul limuzinelor.

Mai mult, acum Porsche a extins gama Panamera cu toate versiunile, de la cea diesel la cea hibridă sau chiar Panamera Turbo S, limuzină care poate provoca la o cursă şi un Ferrari. Limuzinele din segmentul de lux aproape întotdeauna au dat "tonul" în ceea ce priveşte lansarea de noi tehnologii, trend sau confort.

Porsche, brand cunoscut până cu opt ani în urmă numai pentru automobilele sport, acum are printre cele mai bine vândute modele ale sale SUV-ul Cayenne şi mai nou limuzina Panamera care "împrumută" linia unui 911, la care au fost adăugate încă două portiere.

În cazul BMW, nava-amiral a fost din totdeauna Seria 7. A fost primul model echipat cu un motor pe hidrogen, primul cu sistem hibrid de propulsie, alături de X6. Iar tehnologiile prezente au fost "preluate" şi de Seria 5 Gran Turismo, cât şi de Seria 5.

Acelaşi lucru se poate spune despre S-Klasse de la Mercedes-Benz, care este primul model al constructorului german disponibil cu un sistem hibrid de propulsie, dezvoltat în colaborare cu cei de la BMW.

Cu toate că numărul milionarilor şi miliardarilor a scăzut în 2009 din cauza crizei, constructorii auto nu şi-au încetinit sau amânat limuzinele de lux. Din acest motiv în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an Rolls Royce a prezentat modelul 102EX electric, care nu este nimic altceva decât o limuzină Phantom echipată cu baterii şi un motor electric.

În clasa clienţilor de limuzine spre exemplu, nu se poate vorbi despre o persoană care deţine o singură maşină. La fel cum nu se poate spune despre un conoscător ar orologeriei că deţine un singur ceas.

Spre exemplu, la nivel european clienţii limuzinelor BMW au cel puţin încă două maşini în garaj, în timp ce clienţii Rolls Royce au o întreagă "flotă", potrivit oficialilor companiei, care include cel puţin o altă limuzină şi un SUV. Aşadar, nu ar fi nimic neobişnuit dacă aceştia ar deţine o limuzină electrică pentru birou şi una clasică pentru drumuri mai lungi.

În ceea ce priveşte clienţii Rolls Royce, aceştia au în medie opt-nouă maşini, astfel că, dacă maşina intră în service, nu există o problemă legată de mobilitatea clientului. De obicei, clienţii Rolls Royce mai au în colecţie un SUV. Poate fi un BMW X5, sau X6, sau un Range Rover. Mai au un automobil sport, un Ferrari sau un Lamborghini, plus o limuzină, un BMW 760Li sau un Mercedes-Benz S600, potrivit celor de la Rolls Royce.