Arts & Design

Cum vor coreenii de la Hyundai să cucerească Europa

20 ian 2011 86 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Bazat pe conceptul ix-onic, ix35 face parte din noua generaţie a modelelor Hyundai care doresc să cucerească piaţa europeană, iar segmentul SUV-urilor de teren este unul din cele care sunt mai puţin afectate de criza economică.

Dacă Tucson avea un design destul de banal, acum avem de-a face cu un model cu linii fluide şi o imagine sportivă. Designul per total aminteşte de Ford Kuga, dar fără a-i copia liniile.

Ca orice crossover, ix35 este disponibil atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală - la fel ca şi Tucson.

Sistemul 4x4 poate transmite 100% din putere către puntea faţă în condiţii normale de drum, dar în cazul în care este nevoie, 50% se poate repartiza punţii spate. În plus, are un diferenţial central blocabil - pentru off-road sau teren alunecos şi sistem Hill Descent Control pentru pante abrupte.

Având în vedere şi anvelopele de iarnă Nokian cu care era echipată maşina, ix35 s-a descurcat foarte bine atunci când a trebuit să parcurgă o bucată bună de drum acoperit cu gheaţă, atât la urcare, cât şi la coborâre. Sistemul de tracţiune integrală şi ESP-ul nu au lăsat nicio roată să patineze, iar HDC-ul şi-a făcut bine treaba la coborâre.

Modelul testat era echipat cu dieselul de 2,0 litri CRDi de 184 CP cuplat la o cutie de viteze automată cu şase trepte, foarte confortabilă la drum lung. Cu un cuplu motor de 392 Nm disponibil de la 1.800 rpm, SUV-ul este suficient de puternic pentru a nu pune în dificultate pe cel de la volan nici la urcarea unei pante şi nici în cazul în care se doreşte efectuarea unei manevre de depăşire "în scurt".

La interior se remarcă spaţiul demn de un model de clasă medie şi o poziţie de condus înaltă, cum era de aşteptat de la un crossover. Designul habitaclului preia o serie de elemente de la Veracruz - SUV-ul de top al coreenilor, cu finisări argintii şi iluminare albastră, pe care o regăsim la aproape toate modelele constructorului coreean.

În partea stângă a coloanei de direcţie sunt comenzile pentru diferenţialul central blocabil şi pentru sistemele ESP şi HDC, în timp ce pe volan sunt comenzile pentru sistemul audio şi tempomat. Având în vedere displayul mare de pe consola centrală, modelul dispune inclusiv de o cameră video pentru marşarier, alături de senzori de parcare.

Finisările interiorului sunt peste media segmentului din care face parte ix35 şi sunt plăcute la atingere, în timp ce ergonomia este una bună. Aici trebuie să amintim şi de cheia inteligentă care permite pornirea motorului prin butonul Start/Stop.

Echiparea lui ix35 este una bună indiferent de ce versiune vorbim. Spre exemplu, chiar şi cea de bază are aer condiţionat, şase airbaguri, computer de bord, ESP şi porturi USB şi auxiliar.