Arts & Design

Manifest monocrom sau cum au construit două antreprenoare un nou brand vestimentar mizând pe piese cu un design inedit: Aparenta simplitate este chiar frumuseţea

13 iul 2022 266 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

ALÁO Studio este una dintre cele mai recente apariţii de pe scena designului vestimentar local, iar în ciuda unei abordări aparent cuminţi, monocromatice, piesele semnate de Alice Voica şi Lavinia Anisia ies în evidenţă prin volumele generoase şi prin construcţiile arhitecturale aparte. Hainele nu doar îmbracă femeia, ci îi devin aliate în exprimarea personalităţii. 

Povestea ALÁO Studio a început să se scrie anul trecut, proiectul pornind chiar de la căutările vestimentare personale ale celor două fondatoare. „ALÁO Studio este un brand de haine românesc care şi-a început povestea în 2021, din dorinţa noastră de a purta piese care să ne reprezinte, articole vestimentare cu acel «je ne sais quoi», elegante şi impunătoare prin simplitatea şi calitatea lor, totodată versatile, pentru că stilul nostru de viaţă este destul de agitat, ca al oricărei femei moderne, de altfel“, spun Alice Voica şi Lavinia Anisia, cele două antreprenoare care au pus bazele businessului. Dacă Alice are un background care combină artele cu zona de resurse umane, Lavinia are experienţă în project management şi în finance.

„Fiecare dintre noi are experienţă în arii diferite. Suntem un mix între creativ şi pragmatic.“

Industria în care cele două antreprenoare au decis să intre este una dintre cele mai dure, fiind marcată de o inflaţie de jucători şi de un ritm de dezvoltare accelerat, lucru care a dus moda în zona asociată cel mai adesea cu lipsa sustenabilităţii. Alice Voica şi Lavinia Anisia pariază însă împotriva curentului, pe haine atemporale, care sunt croite astfel încât să poată fi integrate în orice ţinută şi peste cinci ani. Ele mizează deci pe tăieturi care omagiază personalităţi, nu tendinţe.

„Este o industrie interesantă, ca multe altele, bazată pe consumerism, însă cu toate acestea am ales să începem povestea ALÁO Studio crezând în puterea creatoare a hainelor. Piesele noastre nu doar îmbracă femeia, ci o susţin în a-şi exprima personalitatea.“

Cele două antreprenoare spun că promovează conceputul de slow-fashion prin colecţii cu articole limitate, care au la bază materiale naturale, de calitate. Rezultatul? Piese care pot deveni articole statement în garderoba femeilor.

Conceptul de slow-fashion este tot mai adesea menţionat în industria modei şi vine după o perioadă de fast-fashion care a făcut din acest sector unul dintre cele mai nesustenabile domenii de afaceri la nivel global. Spre exemplu, americanii cumpără o piesă nouă vestimentară la fiecare cinci zile, arată un articol Forbes. Mai departe, studiile consultanţilor de la McKinsey ilustrează că la fiecare cinci haine noi produse trei se aruncă. Iar în final, mai bine de 90% din ceea ce cumpărăm este aruncat înainte de vremea lui. Doar Zara, brandul-fanion al colosului Inditex, realizează anual circa 840 de milioane de articole vestimentare, iar Zara este doar un nume dintr-un univers uriaş al modei. Acesta fiind contextul, ascensiunea brandurilor care au ca strategie de dezvoltare conceptul slow-fashion este un pas logic de făcut, tendinţa fiind vizibilă inclusiv pe piaţa locală, prin abordările designerilor români. Ideea de slow-fashion se bazează astfel pe doi piloni principali: design atemporal şi materiale premium. Aceşti piloni reprezintă şi baza ALÁO Studio.

„ALÁO este un brand creativ care se concentrează pe designul monocrom, evidenţiindu-se prin detaliile deosebite şi particulare ale colecţiilor sale.“ Majoritatea pieselor sunt realizate din materiale precum inul, poplinul şi lâna, purtând culori neutre sau nonculori, la care poate fi uşor asortat orice alt articol vestimentar sau accesoriu.

„Aceasta este, în fapt, şi frumuseţea, aparenta simplitate.“

În acest moment, site-ul ALÁO Studio găzduieşte cămăşi, rochii, jachete şi pantaloni, câteva modele din fiecare articol vestimentar.

„Colecţiile noastre sunt un manifest de încredere în femeia modernă şi, totodată, o modalitate de a pune în evidenţă vigoarea şi energia emanată de ea prin stilul propriu de viaţă. Astfel, lăsăm poveştile să fie spuse de femeile cu un caracter puternic, femeile care inspiră prin felul lor de a fi“, mai spun Alice Voica şi Lavinia Anisia.

Piesele sunt realizate de un atelier local, iar materialele sunt achiziţionate de la diverşi comercianţi români sau de la furnizori care aduc ţesăturile din afara ţării.

„Inspiraţia vine din diverse zone. De-a lungul timpului am învăţat că este extrem de important să îţi respecţi sentimentele, să îţi asumi trăirile şi, de cele mai multe ori, hainele pe care le purtăm sunt corelate cu starea pe care o avem. În esenţă, fiecare colecţie reflectă o paletă de stări pe care o femeie le poate avea.“

De exemplu, ultima colecţie, denumită Pure Earth, are ca temă principală redescoperirea uni­cităţii noastre printr-o călătorie înapoi la origini.

„Acolo, natura este neatinsă, pură şi are o putere aparte prin misterul ei. De la nuanţe la croiul şi detaliile atent finisate, colecţia este concepută pentru a insufla un aer de unicitate şi mister.“ Colecţia include piese statement, versatile, care pot reprezenta ţinuta potrivită atât pentru birou, cât şi pentru o petrecere alături de prieteni, atât pe timp de zi, cât şi seara, se arată pe site-ul studioului. Pure Earth este cea de-a patra colecţie din portofoliu ALÁO Studio, după Self Style, Grace şi Serendipity.

Pe termen mediu şi lung, Alice Voica şi Lavinia Anisia spun că urmează o strategie de dezvoltare care are la bază zona de customer experience şi caută colaborări care să crească vizibilitatea brandului.

„Ne dorim să creştem într-un ritm sustenabil, păstrând la bază calitatea produselor noastre.“