Arts & Design

Sport cu trei zerouri şi 18 cupe

05 aug 2011 317 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Vorbim despre un sport care are doar 300 de practicanţi în Ro­mânia, la dispoziţia cărora există două terenuri realizate la stan­darde internaţionale, dar care promite o ascensiune dacă nu rapidă, cel puţin constantă. Golful nu a avut încă parte de o explozie comparabilă cu cea din lumea artei din ultimii ani.

Iar comparaţia nu este întâmplătoare. La fel ca şi colecţionarii de artă, şi jucătorii de golf fac parte dintr-un grup exclusivist, călătoresc pentru a-şi urma pasiunea şi au început să investească din ce în ce mai mult timp şi bani în acest hobby.

Implicată deja în artă prin lansarea primului fond de investiţii din piaţă, compania Cer­ti­nvest este şi prima care a pornit un clasament oficial al golferilor români pe site-ul Asociaţiei jucătorilor de golf din România (ajgr.ro). Eugen Voicu, directorul general al companiei, a devenit pasionat de acest sport de puţină vreme. În Bucureşti a învăţat să joace la complexul Golf & Country Club din comuna Zurbana, dar are în plan o vizită la noul Golf & SPA Resort Lighthouse din Balcic.

Omul de afaceri spune că implicarea Certinvest în golf este un ajutor dat prietenilor care sunt pasionaţi de acest sport, dar şi un mod de a face networking şi de a mări portofoliul de clienţi al companiei.

Clasamentul Naţional al Jucă­torilor Certinvest (CNJ Certinvest) va puncta cei mai buni jucători în competiţiile importante ale anului. Printre numele listate în tabel se găsesc brokeri, avocaţi, antre­prenori şi în general oameni de succes din businessul românesc.

Iar competiţiile sunt organizate de com­panii precum Lufthansa, Henkel sau ING. Cea mai recentă competiţie corporatistă de golf a fost Cupa Lufthansa Austrian "Inter­national Pairs" care s-a disputat timp de două zile la Pianul de Jos, Alba Iulia. Competiţia i-a avut câştigători pe Dorin Mateiu, proprietar al companiei de mezeluri Elit şi pe partenerul său, Călin Stoia, cei doi urmând să participe în octombrie în finala din Scoţia.

Deplasările pentru golf în străinătate sunt de altfel pe agenda oricărui jucător profe­sionist. Din această cauză, dar şi din cauza costurilor pentru echipamente, sportul este considerat elitist.

Cea mai ieftină trusă de golf cu 14 crose pe care o poţi achiziţiona de la un magazin costă în jur de 200 de euro, însă poate să ajungă şi la 300.000 de euro pentru o trusă de colecţie. Preţul unei perechi de pantofi speciali variază între 100 şi 1.000 de euro.

Iar după echiparea conform standardelor urmează cel puţin un an de exerciţiu pentru a deveni competitiv. Eugen Voicu spune că un amator de golf la început de drum poate să plătească de la 1.000 de euro până la 10.000 de euro pentru echipament şi deplasări.

Din păcate, în Bucureşti sunt doar câteva terenuri de golf şi driving ranges (adică terenuri amenajate special pentru cei care vor să înveţe să joace golf), printre care Clubul Diplo­maţilor sau Golf & Country Club din comuna Zurbana. Cel mai apreciat teren din ţară este situat la Alba Iulia, Pianul de Jos şi este dotat cu 18 cupe. Primul teren de golf profesionist s-a deschis în România în 1999 la Breaza şi se numeşte "Lac de verde". Acolo au învăţat mulţi dintre oamenii de afaceri români să mânuiască crosa, printre care şi preşedintele ING Mişu Ne­gri­ţoiu.

Acum acesta îşi organizează toate călătoriile de vacanţă în preajma terenurilor de golf. Acelaşi lucru se poate spune şi despre fostul tenismen Dinu Pescariu, ale cărui destinaţii preferate pentru golf sunt Africa de Sud, Statele Unite, Dubai, iar mai aproape Turcia, Spania sau Italia. Cea mai recentă destinaţie comună tuturor oamenilor de afaceri pasionaţi de golf din România se află totuşi în vecini: Lighthouse Golf & SPA Resort, deschis la doar 350 km de Bucureşti, în zona Balcicului. Complexul se laudă cu cel mai mare spa-hotel de cinci stele din sud-estul Europei. Însă dintre oaspeţii resortului 20% sunt golferi. Investiţia totală doar în terenul de golf s-a ridicat la 8 milioane de euro iar designul a fost realizat de faimosul jucător Ian Woosnam. Spaţiul care a intrat în topul celor mai faimoase 100 de terenuri de golf din lume are o suprafaţă totală de 882.500 mp, având zona de driving range de 5.000 mp. Im­portant este şi că terenul include o Aca­­demie de Golf, un punct de atrac­ţie pentru cei care de-abia învaţă jocul. Instruc­to­rul prin­cipal al Academiei este Demis Papillon, un român care l-a antrenat şi pe actorul Kevin Costner.

Tot în resort există şi un Pro Shop de unde iubitorii acestui sport îşi pot achiziţiona echi­pamente complete.