Auto

Lux sub soarele de vară

25 aug 2014 1490 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Ce au în comun Opel Cascada şi Porsche 911 Targa? La prima vedere singurul „detaliu“ comun este faptul că sunt automobile decapotabile, iar fiecare dintre acestea se adresează unui public-ţintă bine stabilit, în funcţie de bugetul alocat. Primul promovează accesibilitatea cumulată cu tehologia, în timp ce 911 Targa este prin definiţie excelenţa automobilului.

După câteva generaţii de modele Kadett compacte şi Astra cabriolet, Opel se întoarce la o veche tradiţie a decapotabilelor cu patru locuri de dimensiuni medii, prestigioase şi rare, cu acoperiş din material textil, care dominau anii ’50 şi ’60, precum Kapitän şi Rekord, dar într-o manieră nouă.

Cascada reprezintă propunerea Opel de model cabriolet pentru toate anotimpurile, lansat anul trecut. Este un autovehicul cu patru locuri, elegant, cu o siluetă alungită şi un acoperiş din material textil, renunţând astfel la ideea de coupe-cabrio cu plafon metalic, cum era cazul la vechiul Astra TwinTop. Mai mult, cu noul cabriolet cei de la Opel vor să intre nu numai pe piaţa soft-topurilor decapotabile, ci şi în segmentul premium. Dispozitivele de ghidare a centurii de siguranţă acţionate electric, tapiţeria din piele Nappa exclusivistă şi scaunele ventilate şi ergonomice, precum şi sistemele de siguranţă de ultimă generaţie înscriu decapotabila Opel în segmentul superior al pieţei. Tot aici trebuie menţionat că suspensia adaptivă FlexRidece ajustează tăria amortizoarelor în funcţie de condiţiile de drum.

Pentru crearea acoperişului din material textil al modelului Opel Cascada au fost utilizate materiale de calitate superioară, alese de la furnizorii pentru cele mai prestigioase modele cabriolet premium. Structura acoperişului foloseşte componente din magneziu pentru a păstra greutatea redusă, iar geamul din spate este aliniat materialului textil într-o manieră de execuţie disponibilă pe modele roadster de lux. Cascada beneficiază de izolaţie fonică şi termică superioară, datorită unui strat special de fleece din poliester între stratul exterior şi capitonajul de la interior. Un mecanism electrohidraulic activat printr-un comutator amplasat între scaunele din faţă deschide acoperişul în 17 secunde la viteze de deplasare de până la 50 km/h - modelul Cascada situându-se astfel printre modelele de referinţă în materie de acţionare a acoperişului. În plus, telecomanda cheii, utilizată pentru coborârea şi ridicarea acoperişului, este disponibilă standard pentru toate variantele Cascada.

La interior se remarcă designul clasic al Opel completat de liniile panoului de instrumente sub formă de aripă, cu cusături veritabile pe suprafeţele îmbrăcate moi, ce se întind către portiere. În premieră, scaunele din piele pot beneficia şi de protecţie la căldură şi sistem de ventilaţie: în zilele însorite şi călduroase aerul proaspăt este admis prin orificiile din pielea perforată, pentru a spori confortul ocupanţilor din faţă, soluţie împrumutată de la modelele decapotabile din segmentul superior.

Cascada aduce elemente disponibile doar la modelele cabrio premium sau de lux. Dispozitivul electric de extindere a centurii de siguranţă o aduce mai aproape cu ajutorul unui braţ telescopic, în timp ce sistemul electric Easy Entry facilitează accesul rapid şi confortabil în partea din spate a autovehiculului şi oferă spaţiu mai mare pentru pasagerii din spate.

Gama de motorizări este alcătuită din motorul supraalimentat pe benzină de 1,4 litri disponibil în două variante, de 120 şi 140 CP şi cel de 1,6 litri SIDI tot pe benzină şi supraalimentat de 170 CP. Pe lângă acestea, gama este completată de două dieseluri, unul bi-turbo de 2,0 litri şi 195 CP şi unul tot de 2,0 litri, dar cu o putere de 165 CP. De asemenea, Cascada este primul model din gama Opel dotat cu noua transmisie automata cu 6 trepte de viteză cu frecare redusă. Aceasta vine cu o funcţie de selectare activă care permite schimbarea manuală a treptelor de viteză, pentru o experienţă de conducere mai sportivă.

Printre sistemele de siguranţă disponibile pe noul Cascada se numără cel de iluminare frontală adaptivă (AFL Plus) cu până la 11 funcţii automate, cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye cu noile sale funcţii extinse (sistemul îmbunătăţit de recunoaştere a indicatoarelor rutiere şi avertizarea privind părăsirea benzii de rulare, noile sisteme de monitorizare a distanţei faţă de autovehiculul din faţă şi de avertizare privind o coliziune frontală), o cameră video pentru marşarier şi un sistem avansat de asistenţă la parcare, care facilitează manevrele de parcare, sistemul de asistenţă pentru monitorizarea unghiului mort lateral cu alarmă pe bază de ultrasunete, scaune ergonomice faţă, volan încălzit şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă.

În cadrul Salonului Auto de la Detroit din acest an Porsche a anunţat relansarea versiunii Targa a celebrului 911 în două versiuni şi anume 911 Targa 4 şi 911 Targa 4S.

Legenda acestui model, aflat la „graniţa“ dintre coupe şi roadster, a început cu mult înainte ca cineva să se gândească la un coupe-cabriolet. Era anul 1965, iar Porsche lansa un model unic până la acea vreme. Denumirea era de Targa, adică „placă“ în italiană, preluată de la Targa Florio, o competiţie de anduranţă organizată în Sicilia, în apropiere de Palermo, într-o zonă muntoasă.

Ca şi modelul de atunci, 911 Targa rămâne o alternativă pentru cei ce doresc atât un 911 coupe, cât şi pentru cei ce preferă un cabrio.

Versiunea de pornire a acestuia, Targa 4, modelul dispune de un motor boxer de 3,4 litri ce dezvoltă 350 CP şi care poate fi echipat atât cu transmisia cu dublu ambreiaj PDK, cât şi cu pachetul Sport Chrono. Noul Targa 4 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde şi poate rula cu până la 280 km/h. Targa 4S urcă nivelul performanţelor cu un motor boxer de 3,8 litri ce dezvoltă 400 CP şi care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce viteza maximă se apreciază la aproape 300 km/h.

Şi tehnologia de rabatare a plafonului aduce un cost pe măsură. Un Targa 4 are un preţ de pornire de 120.500 de euro cu TVA, în timp ce Targa 4S urcă la peste 136.000 de euro.