Auto

Test drive cu senzaţii superioare la volanul noului Vignale, pariul americanilor de la Ford pe segmentul de top. Galerie FOTO

27 ian 2016 7002 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Constructorii auto doresc ca, pe măsură ce vin cu noi modele, să surprindă şi mai mult clienţii, iar acum următorul nivel înseamnă segmentul premium, adică să ofere nu numai performanţe, ci şi imagine şi senzaţii superioare.

Ford a fost dintotdeauna aproape de segmentul premium şi de lux, fie că vorbim de brandurile grupului precum Lin­coln, celebrul Mustang sau desigur vechiul Scorpio, ultimul model de clasă mare oferit de americani în Europa. Desigur, nu trebuie ignorate nici legendarele versiuni Ghia, prin care modelele Ford beneficiau de ornamente din furnir sau piele, în timp ce Cosworth oferea cele mai bune performanţe dinamice, indiferent că era vorba de Escort, Sierra sau Scorpio.

Acum americanii vin pe segmentul de top cu un nou brand, Vignale, în amintirea celebrului carosier torinez Alfredo Vignale. Înainte, în perioada interbelică, dar şi în anii de după Marele Război, constructorii auto erau specializaţi „pe probleme“ de şasiu, motor şi transmisie, în timp ce de design şi interior se ocupau carosierii. În acest caz, Vignale a fost responsabil la vremea sa de automobile le­gen­dare precum  Fiat 500 To­po­lino, Ferrari 212 Vignale sau alte modele Ferrari, Alfa Romeo, Fiat, Maserati sau Lancia.

Caro­sierul intră în legendă odată cu anul 1969 când este preluat de DeTomaso, care deţinea inclusiv Carro­zzeria Ghia - da, celebrul Ghia din portofoliul Ford, deoarece din 1973 americanii preiau şi Ghia şi Vignale, dar continuă doar cu prima.

Acum trăim într-o lume a serviciilor, într-o evoluţie continuă şi într-o lume a experienţei. Motiv pentru care, acum un brand care se vrea premium, trebuie să ofere ceva mai mult decât materiale de calitate şi motoare puternice. Ford Vignale plusează tocmai prin detalii când vine vorba de premium, de la un control mai riguros al calităţii la vopseaua specială sau tapiţeria din piele superioară. Şi desigur, motorizările sunt cele de top, indiferent că este vorba despre hibrid sau diesel.

Pe lângă acestea, Ford vine cu servicii de Consierge, service ce permite colectarea automobilului de la casa sau biroul clientului şi chiar o maşină la schimb când este nevoie, iar serviciile sunt oferite pe viaţă.

În plus, noua versiune de top lansată pentru început ca Mondeo Vignale şi ulterior pentru S-Max Vignale şi Edge Vignale va reprezenta cel puţin 10% din vânzări, în condiţiile în care actuala versiune de top, Titanium, reprezintă mai bine de jumătate.

Dacă va concura Vignale cu modelele BMW, Audi sau Mercedes-Benz rămâne de văzut, însă pentru început aceasta va fi o maşină premium pentru cei ce nu doresc să investească sume prea mari într-un automobil de acest nivel, dar care doresc să beneficieze de o atmosferă superioară la bord.

De aceea, Mondeo Vignale vine cu faruri adaptive LED, scaune încălzite, sistemul infotainment Sync2 cu touchscreen de opt inchi şi un sistem audio de la Sony. Desigur, modificări sunt şi la exterior, unde modelul beneficiază de mai multe inserţii cromate şi o nouă grilă pentru radiator.

La nivel mecanic americanii nu au intervenit pentru Vignale, maşina fiind similară cu un Mondeo obişnuit, însă acest lucru nu este ceva de criticat. Important este că maşina este acum şi mai bine antifonată, iar zgomotul la rulare şi de la vânt este mult atenuat faţă de versiunea obişnuită.

Preţul unui Vignale porneşte de la aproximativ 36.000 de euro cu TVA inclusă, ceea ce îl situează sub preţurile segmentului premium la aceste dimensiuni, însă vine cu o ofertă foarte apropiată, mai ales în ceea ce priveşte servici­ile oferite de reţea. Momentan Vignale alături de Mustang sunt comercializate în numai două centre Ford din Capitală, de BDT şi ŢiriacAuto, însă numărul acestora va creşte şi la nivel naţional în 2016.