Gadget

Cum arată agenda unui CEO de 1 miliard de euro? Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone: Să vă spun cum arată programul meu de săptămâna aceasta...

13 sep 2019 6692 afişări de Adrian Seceleanu
Din aceeaşi categorie

Pentru Vodafone România cel mai important proiect al următorilor ani este integrarea cu operatorul de cablu UPC, care transformă compania într-un jucător cu afaceri de un miliard de euro. Cum i se schimbă agenda lui Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone, după 1 august, startul oficial al integrării dintre cei doi operatori? Răspunsul scurt: şi mai mult timp investit în întâlniri cu angajaţii, clienţii şi partenerii. Startul „călătoriei“: o întâlnire cu angajaţii ambelor companii din prima zi în care acest lucru a fost posibil.

„Prefer comunicarea directă şi deschisă. În comunicarea cu angajaţii, partenerii sau oricine altcineva prefer întotdeauna discuţiile directe - găsesc inspiraţie în contactul uman, în comunicare şi în schimbul de idei“. După mai bine de doi ani de la preluarea mandatului de CEO al Vodafone România, al doilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă din România şi una dintre cele mai mari companii din economie, afirmaţia făcută de Murielle Lorilloux într-o întâlnire cu revista După Afaceri Premium nu mai reprezintă o surpriză: liderul Voda­fone este deja cunoscut în industrie pentru stilul său direct.

Această preferinţă pentru comunicarea directă s-a văzut în modul în care Vodafone şi UPC au marcat 1 august - prima zi în care cele două companii au avut acordul autorităţilor de reglementare de a funcţiona împreună, la un an şi 3 luni de la anunţul tranzacţiei - o întâlnire în care echipa comună de conducere a discutat pentru prima oară cu angajaţii ambelor companii. „Au fost nişte momente extraordinare după ce am aşteptat o perioadă atât de lungă de timp. Lucrurile au accelerat după data de 18 iulie până pe data de 1 august, când am primit aprobarea UE pentru tranzacţie. Au fost şi nişte zile pline de emoţie pentru că în cele din urmă lucrurile au avansat astfel că am vrut să marcăm momentul primei zile în care am devenit o echipă comună“. Vodafone, care avea pe plan local peste 9 milioane de clienţi pe segmentul de comunicaţii mobile, a câştigat odată cu preluarea UPC un milion de clienţi de servicii fixe şi o reţea care acoperă aproape o jumătate dintre gospodăriile din România. Este o trazacţie care va duce la creşterea competiţiei pe piaţă, afirmă Lorilloux, care a devenit CEO al Vodafone şi UPC de la 1 august.

„Sunt convinsă că noi vom contribui la creşterea competiţiei acum că suntem împreună cu UPC şi sunt convinsă că astfel le vom oferi mai multe opţiuni consumatorilor. Vodafone împreună cu UPC va crea noi provocări pe piaţă şi va relansa competiţia cu ceilalţi jucători de pe piaţa de servicii fixe şi mobile, cu o ofertă mai bogată“.

Care sunt priorităţile grupului în această etapă a integrării? „Pentru mine există trei priorităţi: prima dintre ele este să începem să lucrăm împreună, să stăm împreună, să ne cunoaştem unii pe alţii, într-un fel, exact aşa cum face şi un cuplu. Acesta este pentru mine cel mai important subiect. Obiectivul meu este să menţinem calitatea serviciilor şi livrarea de servicii pentru clienţi - este a doua mare prioritate pentru mine, iar acest lucru ar trebui să funcţioneze fără niciun impediment. A treia prioritate este să începem să lucrăm pentru a lansa pe termen mediu şi lung noi servicii pentru clienţii care vor utiliza pachete de servicii fixe şi mobile. Desigur că sper că utilizatorii vor rămâne conectaţi pentru a vedea ce surprize le pregătim.“

Pentru expatul de origine franceză, care afirmă că România este o ţară pe care o apreciezi din ce în ce mai mult pe măsură ce o cunoşti mai bine - la fel ca şi Bucureştiul pe care l-a descoperit prin plimbări pe jos, integrarea UPC va presupune şi un nou „tur“ al celor mai mari mari oraşe, pentru întâlniri cu echipa comună de angajaţi, cu clienţi şi parteneri.

„Să vă spun cum arată agenda mea de săptămâna aceasta. Mâine îmi voi petrece întreaga zi în clădirea de birouri «The Bridge 2» (sediul UPC România - n. red.), nu voi mai spune UPC sau Vodafone, ci voi spune fix sau mobil, sau «The Bridge» şi «Globalworth Tower» (sediul central al Vodafone - n. red.). Îmi voi petrece întreaga zi în «The Bridge» pentru a avea o întâlnire extinsă cu membrii boardului cu echipa combinată de conducere.“ Vor discuta în această formulă despre toate subiectele la zi, fie că este vorba de date financiare sau orice altceva. Apoi într-o altă zi din această săptămână Murielle Lorilloux va merge la Cluj pentru a vizita sediile de acolo.

„Voi merge în magazine, în call-center şi sper să mă întâlnesc şi cu echipa diviziei enterprise şi cu parteneri externi. Şi voi continua aceste întâlniri. Încep cu Clujul pentru că acesta este important pentru noi, dar planul este ca apoi să merg şi în Ploieşti, iar apoi în toate oraşele mari - Iaşi, Constanţa, Timişoara şi aşa mai departe.“

Dialogul, întâlnirile directe cu an­gajaţii, partenerii şi clienţii sunt cele mai importante în această perioadă, afirmă Lorilloux. „Cred că este foarte important să discut cu echipele reunite indiferent dacă este vorba de echipa de conducere sau de oamenii din magazine şi voi continua să fac acest lucru şi să mă întâlnesc şi cu partenerii noştri.“

Agenda sa va fi partajată între operaţiunile de fix şi mobil. Ea va continua să supravegheze îndeaproape businessul de telefonie mobilă şi cel de comunicaţii fixe, dar va investi timp mai mult în a se întâlni cu oamenii.

„Cred că este un lucru important, pe care şi ei îl aşteaptă de la mine. În această perioadă cred că este foarte important să continuăm să oferim asigurări oamenilor în legătură cu subiectele care sunt importante pentru ei şi am un plan clar în legătură cu acest lucru pentru că eu cred că avem doar veşti bune de comunicat. Astfel că, da, chiar vreau să împărtăşesc aceste veşti bune.“